رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۳۵۰ رویداد به مناسبت گرامیداشت «روز ملّی اصفهان» در مناطق پانزده‌گانه این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 12 November 2023

محمد نورصالحی افزود: تراکم رویدادهای بزرگداشت «روز ملّی اصفهان» در ۱۵ منطقه این شهر به شکلی است که همه اقشار مردم بتوانند بیشترین بهره را از اجرای آنها ببرند.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با همکاری دیگر بخش‌ها از ماه‌ها پیش، برنامه‌ریزی‌هایی برای گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم اصفهان داشته و پیگیری‌هایی زیادی نیز در این زمینه انجام شده که قابل تقدیر است.

 ۲۵ آبان موسوم به «روز حماسه و ایثار مردم اصفهان» که بعنوان «روز ملّی اصفهان» در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شده، یادآور تشییع پیکر ۳۷۰ شهید گلگون کفن «عملیات محرم» در سال ۱۳۶۱ است. استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ شهید و حدود ۵۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده و سه هزار و ۵۰۰ آزاده سرافراز دارد.

احیای نام شهدا مُعرف فرهنگ صبر و استقامت است

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان افزون بر ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده است و بی‌شک احیای نام این شهدا مُعرف فرهنگ صبر و استقامت مردم این دیار است.

حجت‌الاسلام احمد سالک افزود: احیای نام شهدا در هر کوی و برزن، مُبین فلسفه فرهنگ شهادت و صبر و استقامت است که باید ادامه پیدا کند و «روز ملّی اصفهان» فرصت مغتنمی برای یادآوری این حماسه‌هاست.

وی تصریح کرد: ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، پیکر مطهر ۳۷۰ شهید را در این شهر تشییع کردیم و تعدادی از این شهدا پدر و پسر و برخی هم برادر بودند و خاطرات زیادی از آن روز باقی است.

سالک خاطرنشان کرد: همان روز، بعد از تشییع پیکر شهدا در اصفهان، تعداد زیادی از رزمندگان این شهر راهی جبهه‌ها شدند و در آخر همان هفته نیز ۲۵۰ شهید دیگر در این دیار تشییع شدند.

وی اظهار داشت: همه ما مدیون شهدا، جانبازان و خانواده‌های ایثارگران هستیم و بدون لحظه‌ای تضییع وقت باید به مردمی که پای انقلاب مردانه ایستادند، خدمت کنیم و وظیفه ما حفظ امانت انقلاب است و باید آن را سالم به آیندگان بسپاریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به پویش «به نام شهید» گفت: حرکت های فرهنگی از این دست می‌تواند در تبیین فرهنگ صبر و استقامت موثر باشد و گلستان شهدا که شفاخانه ملت ایران و مردم اصفهان است، مکان مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و تبیینی است و شهدا در پیشگاه خدا آبرو دارند و ما باید از محضر آنها کسب فیض کنیم.

به گزارش ایرنا، پویش «به نام شهید» همزمان با ۲۵ آبان آغاز می‌شود و در قالب آن تابلوهای ورودی کوچه‌های مزین به نام شهدا به شکل لاله درمی‌آید و روی تابلوهای دیوارکوب، عکس شهید و مشخصات دقیق‌تر او ثبت می‌شود.

مشکل آب و آلودگی هوای اصفهان همچنان پابرجاست

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مساله آب و آلودگی هوای شهر اصفهان افزود: شورای اسلامی شهر از فرصت غفلت نکند و به حل این مشکلات توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: این روزها شاهد آمار بالای برخی از بیماری‌ها در اصفهان بدنبال آلودگی‌های صنعتی و غیرصنعتی هستم و هنوز پس از سال‌ها، مشکل آلودگی هوای این شهر رفع نشده و جلسات و پیگیری‌ها هم کمترین اثر را داشته است.

وی اظهار داشت: فرصت‌ها غنیمت است و باید اقدامات نیمه‌کاره را به سرانجام رساند و با ایمان و اعتقاد کامل نسبت به دفاع از اسلام، انقلاب، مردم و ولایت گام برداشت و از فرصت خدمت استفاده کرد.

استان و کلانشهر اصفهان در سال‌های اخیر با معضل کم‌آبی و خیزش گرد و خاک بر اثر خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه بوده است و مشکلات آب و آلودگی هوا، ۲ چالش اصلی این خطه محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار