قزوین - ایرنا - شهردار قزوین از تخصیص ۳۶۵ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های قرآنی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 16 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، مهدی صباغی روز پنجشنبه در نوزدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآنی استان ضمن تقدیر از ۳۵۰ حافظ کلام وحی که با حضور جمعی از مسوولان استانی در محل شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، افزود: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن، این کار از سال ۹۲ و به همت شهرداری و شورای اسلامی این شهر قزوین مصوب و آغاز شده است.

وی، رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین را حمایت از فعالیت‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: تاکنون از ۱۲ هزار حافظ قرآن در قالب ۲۳ هزار جزء تجلیل به عمل آمده و ۸۵ درصد از حافظان این طرح نیز به بانوان و ۱۵ درصد به آقایان اختصاص داشته است.

صباغی ادامه داد: همچنین طی مدت اجرای این طرح، ۴۵۰ بزرگسال و ۶۸ کودک و نوجوان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند.

شهردار قزوین با اشاره به حوادث اخیر در غزه، خاطرنشان کرد: امروز اگر در مقابل استکبار ایستاده‌ایم تنها با اتکا به قرآن و آموزه‌های دینی این کتاب آسمانی است و در نهایت این اندیشه و تفکر قرآنی ما را در ادامه مسیر نجات خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین از محفل‌های قرآنی حمایت مناسبی دارد که این مساله بسیار قابل تقدیر بوده و برای ایفای نقش خود در تربیت حافظان قرآن کریم تلاش خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم با اهدا لوح یادبود از ۳۵۰ حافظ قرآن کریم استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار