استاندار اصفهان گفت: نگرش کلی در مجموعه دستگاه های مختلف استان بر ارائه خدمات به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم است.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 16 November 2023

سید رضا مرتضوی در آیین آغاز عملیات احداث بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان اصفهان افزود: این نگرش همگام با رویکرد دولت در خدمت‌رسانی و جهت‌دهی از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم‌برخوردار است‌.

وی با بیان اینکه اصفهان برخلاف تصور گذشته استان برخورداری نیست، گفت: وضعیت این شهر به لحاظ سرانه‌های بهداشت و درمان مطلوب نیست و مجموعه اقداماتی که در دستگاه‌های درمانی و بهداشتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سپاه و بسیج آغاز شده ، شرایط تا حدودی بهبود یافته است.

وی وضعیت فعلی در هسته مرکزی و جنوبی کلان‌شهر اصفهان را مناسب عنوان‌کرد وگفت: در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۴ به‌رغم سکونت خانواده‌های متدین و شهدا، خدمت‌رسانی مطلوب و در شان آنها صورت نگرفته است.

مرتضوی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تسهیل در حمل ‌نقل مردم این منطقه گفت: انتظار می رود که با جهت‌گیری مجموعه قطار شهری و شورای اسلامی شهر و شهرداری در آینده نزدیک بتوان امکان تردد با قطار شهری در این محل فراهم شود.

وی یادآور شد: بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی ایثارگران، پیشرانی برای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری دیگر در منطقه ۱۴ است.

استاندار اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عملیات محرم و بزرگداشت روز حماسه و ایثار اصفهان، افزود: در عملیات محرم مردم استان اصفهان بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ شهید تقدیم ایران اسلامی کردند؛ به این مناسبت که در یک مرحله، ۳۷۰ شهید در یک روز در شهر اصفهان تشییع شدند، ۲۵ آبان ماه به نام روز حماسه و ایثار نامگذاری شد.

زیرساخت‌های ارائه امکانات و خدمات به ایثارگران اصلاح می شود

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش این سازمان بر اصلاح زیرساخت‌ها ‌در حوزه امکانات و به روز رسانی خدمات برای ایثارگران ‌خانواده های شهداست.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: بعضی از اماکن اقامتی ایثارگران از قبیل آسایشگاه‌ها استاندارد نیست و در این دوره می کوشیم تا خدمات بهتری به جامعه ایثارگری ارائه شود.
وی اظهار داشت: در بنیاد شهید به‌عنوان نهاد مأمور تلاش می‌شود تا پرچم‌دار فرهنگ شهادت و خدمتگزار خانواده‌ها باشیم و مرتب به دستگاه‌ها و نهادها، مسوولیت وتکالیف جمعی را که در این حوزه بر عهده دارند، یادآوری ‌وتاکید می‌کنیم.
وی با بیان اینکه هر ملتی افتخاراتی دارد که هویت آن‌ها را تشکیل می‌دهد، گفت: بعضی ملت‌ها با برجستگی علمی و فرهنگی، هنری، برخی با شور و حماسه و شجاعت و بعضی با علم و دانش و ملتی هم با حیا و دینداری شناخته می‌شود که جمیع این صفات در اصفهان وجود دارد.
معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ملت متمدن و تمدن‌ساز اصفهان پیشرو در همه این صفات است، اما در قله این صفات، شرف و مردانگی و احساس مسوولیت و فداکاری است که در تعداد بسیار زیاد شهدا و جانبازان تبلور یافته است.
وی همچنین با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: اکنون ملتی مظلوم در گوشه‌ای از جهان قرار گرفته که به دلیل جنایاتی که در حق آنها روا شده، وجدان بشری به درد آمده است؛ حتی در عقبه تمدن غرب نیز این جنایات قابل قبول نیست، صدای اعتراض مردم در آنجا به اعتراض بلند شده است.
وی با اشاره به اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: فقط یک کشور است که موضع شفاف دارد و در دیدگاه خود شفاف عمل می‌کند، سایر کشورها با اینکه عرب هستند، ۲ پهلو صحبت می‌کنند،
رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران، بیانیه اتحادیه عرب در دفاع از مردم مظلوم غزه را باعث‌ شرمساری دانست و گفت: تنها یک ملت و یک دولت، ایستاده و با صراحت حرف خود را می‌زند، مقابل تهدیدها و ترورهای دشمن با شجاعت می‌ایستد و از مظلوم دفاع می‌کند و هزینه آن را نیز می‌پردازد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در باره عملیات ساختمانی بیمارستان ۲۵ آبان اصفهان گفت: این بیمارستان، یکی از مجهزترینواحدهای درمانی کشور خواهد شد و تلاش می‌شود تا با رعایت استانداردهای جهانی در شمار بیمارستان‌های ویژه و در شأن مردم اصفهان باشد ‌و تجهیزات آن به نحوی باشد که نه‌تنها به خانواده شهدا خدمت‌رسانی می‌کند، بلکه پاسخگوی نیازهای کل استان باشد.
قاضی‌زاده‌هاشمی یادآور شد: برای تسریع در اجرای این پروژه تلاش شده است تا پیمانکار قدرتمندی برای این پروژه انتخاب شود و از محل جابه‌جایی دارایی‌ها، هزینه‌های آن تأمین شود و ساخت بیمارستان در موعد مقرر به پایان برسد.
بیمارستان فوق تخصصی عمومی ۵۰۰ تخت‌خوابی «۲۵ آبان» در شهرک امام حسین (ع) واقع در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در ۱۰ طبقه احداث می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار