رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۵۰۰ تن کنجاله سویا وارد گلستان شده و طی دو روز آینده هزار و 500 تن دیگر هم وارد استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶ 18 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمد برزعلی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: امروز، ۵۰۰ تن کنجاله سویا وارد استان گلستان شد و طی دو روز آینده هزار و ۵۰۰ تن دیگر وارد استان خواهد شد و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: نیاز استان به کنجاله سویا در حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن در بخش طیور است و با پیگیری‌های مستمر در حال تامین این نهاده هستیم.

وی افزود: کنجاله سویا دارای ۴۱ تا ۴۸ درصد پروتئین و پنج تا هشت درصد چربی است و دو هزار و ۲۴۰ کیلو کالری انرژی متابولیسمی دارد.

برزعلی با اشاره به اینکه استان گلستان از اولین استان‌هایی است که با مسئولان استانی و مدیر پشتیبانی امور دام کشور توانست کنجاله سویا را تامین کند، گفت: استان گلستان به عنوان استان معین تامین مرغ کلان شهر تهران به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان عنوان کرد: بر اساس گزارش مهرماه ۱۴۰۲ مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور مقدار تولید گوشت انواع طیور استان گلستان توانسته است با ۱۰.۸۲ سهم در کشور رتبه اول در بین استان‌های کشور را به دست آورد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار