دبیر جبهه ایستادگی سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از مشکلات و به ظاهر بن بست های موجود در کشور با تکیه بر اندیشه و روحیه بسیجی، قابل رفع است
کد خبر: ۱۱۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 24 November 2023

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، قاسم زاهدی دبیر جبهه ایستادگی سیستان و بلوچستان در گفت و با خبرنگار تابناک اظهار کرد: بسیج تا به امروز در هر عرصه‌ای ورود پیدا کرده سر بلند بوده و بن‌بست در انجام هر کاری در تفکر بسیجی مفهوم ندارد.


وی با اشاره به نامگذاری پنج آذرماه به عنوان روز بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی، افزود: فرمان تشکیل بسیج یکی از معجزات و آینده بینی های بزرگ امام خمینی (ره) در شرایطی که کشور هنوز درگیر جنگ تحمیلی نشده، بود.

دبیر جبهه ایستادگی سیستان و بلوچستان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر بسیج عمومی و تشکیل ارتش بیست میلیونی اشاره کرد و ادامه داد: شاید در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی هضم و تحلیل تشکیل بسیج سخت بود اما به فاصله ۱۰ ماه از صدور این فرمان رژیم تا دندان مسلح بعثی جنگ را به کشور ما تحمیل کرد و آن زمان ارزش این فرمان عظیم امام خمینی (ره) مشخص شد.

زاهدی گفت: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی و با علم به اینکه پیروز خواهد شد جنگ تحمیلی بر علیه ایران اسلامی را آغاز کرد اما دشمن دچار خطای محاسباتی شده بود و تنها چیزی که لحاظ نکرده بود رهبری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تفکر بسیجی مردم این کشور بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی رژیم بعثی و هم‌دستانش مبنی بر اینکه ظرف یک هفته به تهران برسند و انقلاب نوپای ایران را سرنگون کنند، بیان کرد: اولین ثمره حضور بسیج در کنار ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی به اشتباه انداختن دشمن در محاسبات خود بود چرا که حضور مردم قهرمان و بسیجی در صحنه دفاع مقدس حملات گسترده دشمن را در مرزها متوقف کرد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه افتخار آحاد مردم این است که پسوند نامشان بسیجی قرار بگیرد، افزود: فرهنگ و تفکر بسیج نشأت گرفته از قرآن، آموزه‌های پیامبر اسلام و اهل بیت است و امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج خواست تا روحیه و تفکر بسیجی را در جامعه القا و گسترش بدهد.

زاهدی گفت: یک بسیجی باید تیزبین و نسبت به تخلف و فساد جامعه اطرافش حساس باشد و سریع اما با رعایت اخلاق اسلامی و قوانین واکنش نشان دهد.

وی با تاکید بر این که بسیاری از مشکلات و به ظاهر بن بست های موجود در کشور با تکیه بر اندیشه و روحیه بسیجی، قابل رفع است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که بسیج صرفاً یک نیروی نظامی نیست بلکه خدمات ارزشمندی در عرصه های متنوع فرهنگی، خدماتی، عمرانی ، امنیتی و سازندگی از خود به یادگار گذاشته و امروز به ویژه در عرصه خدمت به مردم و به خصوص محرومیت زدایی، کارهای بسیار درخشانی را انجام داده است.

قاسم زاهدی در پایان به نقش مردم استان سیستان و بلوچستان در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب و بعد از آن تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور و نقش مردان و زنان بسیجی این استان در سخت‌ترین شرایط دوران دفاع مقدس و بعد از آن ایجاد امنیت در جنوب شرق کشور یک نقش بی‌بدیل و ارزشمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار