مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:در این شهرستان سه شهرک صنعتی آباده و ایزدخواست و ناحیه سورمق فعال است و تمتم تلاش ما تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌های صنعتی است.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 28 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید مصطفی هاشمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی آباده افزود:در این شهرستان سه شهرک صنعتی آباده و ایزدخواست و ناحیه سورمق فعال است و تمام تلاش ما تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌های صنعتی است
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده یکی از شهرک‌های صنعتی فعال استان است که از وضعیت زیرساختی مطلوبی برخوردار است گفت: این شهرک صنعتی که در زمان حاضر ۱۲۲ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در آن منعقد شده، قطب صنعتی شمال فارس محسوب می‌شود و توانسته بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در یک سال اخیر طرح‌های زیرسازی -جدول و آسفالت بخشی از فاز دوم و جاده دسترس بین فاز اول و دوم با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب با ۱۲ میلیارد ریال در شهرک صنعتی آباده اجرایی شده است گفت: با اجرای این طرح‌ها وضعیت زیرساختی این شهرک صنعتی ارتقا یافته است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد:هم اکنون ۶۳ واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰ نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.
وی با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی ایزدخواست تصریح کرد:شهرک صنعتی ایزدخواست در شمالی‌ترین نقطه استان فارس از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است وبا مساحت ۹۵ هکتار ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی - صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را خواهد داشت.
هاشمی افزود: طرح زیرسازی و آسفالت ورودی این شهرک صنعتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در ماه‌های گذشته اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به وضعیت زیرساختی ناحیه صنعتی سورمق افزود: این ناحیه صنعتی ۳۵ هکتار مساحت دارد و هم اکنون ۲ قرارداد سرمایه گذاری در آن منعقد شده است.
وی افزود: این ناحیه صنعتی با توجه به نزدیکی به استان یزد، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است.
هاشمی با بیان اینکه مساحت کم این ناحیه صنعتی جوابگوی بالای متقاضیان در آینده نخواهد بود، خواستار اجرای طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی شد و گفت:مراحل اداری اجرای طرح توسعه در حال انجام است.
هاشمی همچنین بر تکمیل زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی تاکید کرد و گفت: این شهرک صنعتی در یک سال اخیر به شبکه گاز متصل شده است.
وی همچنین از تامین ۲ مگاوات برق برای کارخانه کاشی و سرامیک دی در ناحیه صنعتی سورمق خبر داد و گفت:این طرح با تامین اعتبار ۴۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با مشارکت ۵۵۰ میلیارد ریالی کارخانه کاشی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار