مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: پیکر مطهر ۴ شهید گمنام از فردا وارد استان می‌شود و پس از برگزاری مراسمات مختلف در چهار شهر کردستان تشییع و تدفین خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 13 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، علی کلوندی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان در مورد جزئیات مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در کردستان، اظهار کرد: هدف از تشییع پیکر شهدای گمنام در سراسر کشور انتقال فرهنگ دفاع مقدس و نگاه پایدار و دراز مدت است.

به گفته وی، در استان کردستان ۵۷ شهید گمنام در ۲۷ نقطه استان تدفین شده‌اند.

وی از میزبانی کردستان از پیکر ۴ شهید گمنام خبر داد و گفت: پیکر این شهدا فردا وارد استان می‌شود و مراسم و استقبال ساعت ۸:۳۰ صبح در پلیس راه کرمانشاه به سنندج، با حضور مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.
کلوندی با بیان اینکه در این مرحله از تشییع شهدا در کشور ۲۸۰ شهید تشییع می‌شود که سهیمه استان ۴ شهید است و مکان‌یابی تدفین این شهدا در شهرستان‌های قروه، دهگلان بیجار و سنندج و انجام شده و مورد تایید ستاد کل نیز قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه مراسم تشییع همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا و همزمان با سراسر کشور در سنندج ساعت ۱۰ صبح از میدان انقلاب آغاز می‌شود.

کلوندی اظهار کرد: بعد از مراسم تشییع شهدا پیکر سه شهید به شهرستان‌های قروه بیجار و دهگلان تحویل داده و یک شهد نیز در سنندج تدفین خواهد شد.

وی به محل تدفین شهدا نیز اشاره کرد و گفت: یک شهید در ستاد بیت المقدس در سنندج در همان روژ تدفین می‌شود، همچنین شهدای شهرستان‌ها نیز در شهرستان بیجار در محل کارخانه سیمان، در دهگلان در محل پارک لاله و در قروه نیز در حوالی روستای قلعه تدفین و خاکسپاری خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطر نشان کرد: در فاصله روز‌های ورودی تا روز تشییع و تدفین شهدا برنامه‌های مختلفی برای بهره مندی از حضور شهدا در استان برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها مراسم «خوش آمدی قهرمان» است که با الهام از بیانات مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند «شهدا پیوند دهنده نسل‌های مختلف جامعه است» لذا این برنامه با همکاری پیشکسوتان و دانشجویان برنامه ریزی شده است.

کلوندی از برگزاری مراسم شبی با شهدا در سنندج خبر داد و گفت: این مراسم فردا پنجشنبه از ساعت ۶ بعدازظهر در دانشگاه کردستان مراسم شبی با شهدا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا در روز‌های جمعه و شنبه در شهرستان دهگلان و قروه، برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان و همچنین مراسم وداع با شهدا در روز شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مهدیه سنندج نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای حضور پربرکت شهدا در استان برنامه‌ریزی شده است.

حضور پیکر شهدا در استان فصل جدیدی را در کردستان رقم می‌زند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه شمال غرب کشور همواره سرشار از دلاوری‌ها و رشادت‌ها بوده که امنیت را به ارمغان آوردند، افزود: پیشینه دفاع مقدس در کردستان از دیگر استان‌های بیشتر بوده، اما در به تصویر کشیدن آن ضعیف عمل شده‌است.

کلوندی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی ما جمع‌آوری و نگهداری و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: هدف از تکریم و پاسداشت شهدا انتقال فرهنگ جهاد و شهداست.

وی تاکید کرد: با حضور پیکر شهدایی که فردا میزبان آن خواهیم بود، گفت: این حضور فصل جدیدی را در استان رقم می‌زند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: این شهدا غریبانه به شهادت رسیدند لذا برنامه‌ریزی مراسمات استقبال و تشییع براساس بهر ه مندی از اقشار مختلف به خصوص جوانان است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار