مرکز آموزشی درمانی شهید فقیهی برای رفاه همراهان بیماران بستری در این مرکز اقدام به راه اندازی اقامت سرای مخصوص همراهان بیمار کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 19 October 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: معاون مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید فقیهی، با اشاره به مشکلات همراهان بیماران برای اقامت، گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ و چند برابر شدن مراجعه، به ویژه مراجعان سایر شهرستان ها، مسئولان دانشگاه اقدام به راه اندازی اقامت سرای ویژه همراهان بیمار نمودند.

دکتر عباس یارمحمدی با بیان اینکه طرح اولیه این اقامت سرا از طرف رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده، گفت: طرح اقامت سرا با توجه به معضلات و مشکلاتی که همراهان بیماران مراجعه کننده به مرکز آموزش درمانی شهید فقیهی داشتند، در بازده زمانی دو ماهه راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ساختمان های بیمارستان آموزشی درمانی شهید فقیهی، مربوط به امور درمان و آموزش هستند و امکان راه اندازی چنین مکانی در محوطه خود بیمارستان وجود نداشت، اظهار داشت: به پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، منزلی برای استراحت افراد در کوچه مجاور بیمارستان اجاره و راه اندازی شده است.

معاون مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید فقیهی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به همراهان بیمار، گفت: با همکاری شهردار منطقه یک تعدادی تابلوی اطلاع رسانی در فضای سبز مقابل و محوطه بیمارستان نصب شده و همکاران نیز در این خصوص، آگاهی های لازم را به مراجعان ارائه می دهند.

وی درباره نحوه اسکان همراهان بیمار در اقامت سرا، افزود: همراهان بیمار در تمام ساعات روز با مراجعه به سوپروایزر بیمارستان و با تکمیل فرم همراه  و پرداخت سه هزار تومان بابت ۱۲ ساعت استراحت در اقامت سرا و پنج هزار تومان برای اسکان بیست و چهار ساعت برای یک تخت در اقامت سرا به صندوق مراجعه می کنند و بدون هیچ مشکلی در اقامت سرا مستقر می شوند.

دکتر یار محمدی گفت: درباره بحث اسکان  محدودیت زمانی وجود ندارد و تا زمان بستری بیمار در بیمارستان، همراه می تواند در اقامت سرا اسکان داشته باشد.

وی با بیان اینکه این اقامت سرا در حال حاضر دارای ۲۴ تخت برای آقایان و ۳۰ تخت برای خانم هاست، از پیگیری برای راه اندازی ساختمانی برای تامین اقامت سرا، امور اداری و مهدکودک در هفت طبقه خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار