رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد:
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: آتش‌سوزی فقط در نمای مهمانپذیر اتفاق افتاده است و به مسافران هتل آسیبی نرسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 21 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، حسین امیرکلالی با اعلام این خبر افزود: این مهمانپذیر به لحاظ ایمنی مشکلی ندارد و با تلاش آتش‌نشانان آتش در همان سطح نما مهار شد.

وی افزود: نمای بیرونی یک مهمانپذیر شش طبقه در میدان بیت المقدس آتش گرفت که با تلاش همکاران آتش نشان، آتش بلافاصله خاموش شد.

وی یاد آور شد: آتش می‌خواست به ساختمان مجاور سرایت کند که خداروشکر این اتفاق نیفتاد. او تصریح کرد: هم‌چنین تمامی افرادی که در مهمانپذیر دچار حریق شدند سالم هستند.

کلالی گفت: براساس مشاهدات اولیه حریق از نمای کامپوزیت ساختمان آغاز شده و تمامی نمای ساختمان در آتش سوخته است.

وی افزود: این مهمانپذیر در هفت طبقه و شامل ۲۵ اتاق به زیربنای ۱۱۰۰ متر بوده و دارای پایانکار و تاییدیه آتش نشانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوده و در هنگام حریق کلیه سیستم های اعلان و اطفاء به درستی عمل کرده است.

وی تصریح کرد: این واحد اقامتی دارای پروانه بهره برداری معتبر بوده و پروانه فعالیت آن به تازگی به مدت سه سال تمدید شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ضمن قدردانی از زحمات آتش‌نشانان اظهار کرد: تیم‌های اطفاء حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بلافاصله به محل اعزام و ضمن هدایت زائران مقیم به بیرون از واحد اقامتی نسبت به مهار آتش و اطفاء آن اقدام نموده و پس از حدود یک‌ساعت تلاش آتش به طول کامل مهار و خاموش شد.

وی یادآور شد: تمامی زائران مقیم و پرسنل شاغل در واحد اقامتی در سلامت کامل بوده و توسط مالک مهمانپذیر و با هزینه او در نزدیکترین واحد اقامتی به صورت رایگان اسکان داده شدند. کلالی گفت: در این حادثه خوشبختانه تلفات جانی و یا مصدومیتی گزارش نشده و علت حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار