مدیرعملیات عمومی خارگ از برگزاری کلاس‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای مرتبط با صنعت در خارگ برای توانمندسازی جوانان جزیره خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 21 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حسین احمدی مدیر عملیات عمومی خارگ با تاکید بر اینکه توجه به محیط پیرامونی شرکت‌ها در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: صنعت نفت به‌واسطه حضور تأسیسات مختلف و نفتی شدن این جزیره به محیط پیرامون خود تعهد‌هایی دارد، از این رو با نیازسنجی‌های مختلف و ارتباط مردمی سعی می‌کنیم بخشی از نیاز‌های این جزیره را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه اقدام‌هایی در جهت توانمندسازی بومیان جزیره انجام می‌شود، افزود: در همین زمینه برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان در داخل جزیره در نظر گرفته شده است.

مدیر عملیات عمومی خارگ تصریح کرد: قرارداد مربوط به برگزاری این دوره‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر منعقد شده است که امسال اجرا می‌شود.

احمدی گفت: با تحقق این مهم افزون بر کاهش فاصله بخش شرکتی و شهری، شرایط برای مردم جزیره در استفاده از این امکان نفت نیز فراهم خواهد شد.

مدیر عملیات عمومی خارگ خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد فقط پول و امکانات به مردم داده شود، ممکن است منفعل شوند، اما اقدام‌هایی که برای توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود، اثرات بلندمدت‌تری دارد. جوانانی که در جزیره حضور دارند، می‌توانند برای اشتغال و آینده خود از این دوره‌های فنی و حرفه‌ای بهره ببرند.

وی ادامه داد: این دوره‌ها برای تمام سنین جویای‌کار و البته تعدادی از جامعه افراد کم‌توان جسمی پیش. بینی شده است. تعدادی از این مددجویان کمیته‌امداد و بهزیستی امکان بیرون آمدن از خانه و یا تردد به خارج جزیره را ندارند و با گذراندن این دوره‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف توانمند شوند.

احمدی در ادامه افزود: این دوره‌ها که گواهی پایان دوره هم دارند، در داخل جزیره خارگ برگزار و رشته‌هایی در آن ارائه می‌شود که در داخل جزیره خارگ هم امکان جذب داشته باشد و هم فرصت کار برای افراد بومی بیشتر شود.

مدیر عملیات عمومی خارگ تاکید کرد: این دوره‌ها رایگان است و متقاضیان لازم نیست به بوشهر یا شهر‌های دیگر بروند و هزینه‌های تردد و اقامت را متحمل شوند.

وی افزود: زمانی از نیرو‌های بومی تنها برای اشتغال در امور ساده مثل کارگر ساده یا نیرو‌های خدماتی استفاده می‌شد، اما در دوره‌های فنی و حرفه‌ای، دوره‌های تخصصی مثل کنترل پروژه برگزار می‌شود، طوری که افراد آموزش‌دیده می‌توانند در پروژه‌ها و طرح‌های فعال جزیره مشغول به‌کار شوند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار