کد خبر: ۱۱۴۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 24 December 2023

رهبری انقلاب در سخنانی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس تاکید کردند که «اگر مشارکت در انتخابات ضعیف باشد، مجلس هم ضعیف خواهد شد».

به‌گزارش انصاف نیوز، انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره‌ی یازدهم با ۴۲ درصد حضور مردم که ضعیف‌ترین مشارکت انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی در انتخابات مجلس بود، همراه شد.

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم بر این باور بودند که این مجلس از قوی‌ترین مجالس پس از انقلاب خواهد بود.

این سخنان رهبری در روزهای نخست آغاز به کار مجلس یازدهم با استقبال جریان اصولگرا همراه شد و کلیدواژه‌ی «مجلس قوی» مورد تاکید آنها قرار گرفت.

حالا و با نزدیک شدن به پایان کار مجلس یازدهم به نظر می‌آید که رهبری نظام از عملکرد نمایندگانی که مدعی تشکیل «مجلس انقلابی» بودند رضایت نداشته و خواستار تشکیل یک «مجلس قوی» با مشارکت قوی مردم در انتخاباتی هستند که «جناح‌ها و گرایش‌های گوناگون» در آن امکان رقابت داشته باشند.

آیت الله خامنه‌ای هفتاد روز مانده به دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد، مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر می‌خواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفه‌ی همه است. هر که می‌خواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود که به نظر دستوری صریح خطاب به شورای نگهبان و نهادهای نظارتی تحت نظر رهبری است، اظهار کردند: رقابت یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند، گرایش‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی در انتخابات با هم مسابقه بگذارند. میدان باز باشد برای مسابقه‌ی جناح‌های سیاسی و نگاههای سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی. این معنای رقابت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار