فرماندار سنندج گفت: مکتب سلیمانی ، مکتب بزرگی است که می‌تواند بهترین الگو برای جوانان باشد و هر یک از جوانان این سرزمین و جهان اسلام را به سلیمانی دیگری تبدیل کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 04 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، حسن عسکری ظهر امروز در ویژه برنامه سالگرد حاج قاسم سلیمانی در سقز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و به شهادت رساندن زائران مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: این چنین اقدامات غیرانسانی و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و عادی از روی استیصال و زبونی و ناتوانی دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه از روز‌های اول انقلاب تاکنون اینگونه خون‌های پاکی به زمین ریخته شده است، گفت: خون‌های شهدا امروز تبدیل به درخت تنومند شده است و همیشه خون‌های پاک مظلومان نصرت الهی را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه تقابل بین حق و باطل از اوایل تاریخ بشریت بین هابیل و قابیل به عنوان نماد‌های ایمان و عبودیت در مقابل حرص‌ورزی و ظلم شکل گرفت و تا آخر زمان این صف‌بندی ادامه دارد افزود: صف بندی بین جبهه حق و باطل منجر به تقابل بین حکومت صالحان و ظالمان بوده که نمونه عینی آن در حال حاضر مواضع برخی از سردمداران کشور‌های غربی در قضیه فلسطین و غزه و حمایت‌های آن‌ها از رژیم غاصب صهیونیستی می‌باشد.

عسکری در ادامه اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز در راستای جنگ بین حق و باطل به سرکردگی تمامی دنیای کفر و استکبار جنگی تمام عیار به کشور ما تحمیل شد که با هنرنمایی و تدابیر پیامبرگونه حضرت امام (ره) تهدید بزرگ جنگ تحمیلی به فرصت عظیم دفاع مقدس تبدیل کرد.

وی هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی برای کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در مکتب دفاع مقدس انسان‌های بزرگی از جمله شهید سلیمانی پرورش یافتند که نه تنها جغرافیای ایران اسلامی بلکه جغرافیای جهان اسلام و کل بشریت را تحت شعاع خود قرار دادند.

فرماندار سنندج شهید سلیمانی را پرورش یافته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب و در روز‌های آغازین دفاع مقدس، جوانی از خطه کرمان پای در میدان نبرد گذاشت که طی چهل سال با پوشیدن لباس رزم و بهره‌گیری از ایمان، شجاعت، هوشمندی و تیزبینی خود، به گونه‌ای در مسیر کمال پیش رفت که سرانجام سکه تأسیس یک مکتب به نام او توسط مقام معظم رهبری زده شد.

عسکری مکتب سلیمانی مکتبی بزرگ که می‌تواند هر یک از جوانان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل کند برشمرد و افزود: واقعیت آن است که هر گاه انسان از مدار فردیت خارج شود و سعه وجودی‌اش به اندازه‌ای گسترش یابد که بر نفوس انسان‌ها تأثیری قابل توجه در مسیر کمال بگذارد، در واقع به یک مکتب تبدیل شده است.

او مکتب شهید سلیمانی را با چهار ویژگی اصلی ولایت‌مداری، اخلاص، مقاومت در برابر دشمنان و فروتنی و مهربانی نسبت به ضعیفان معرفی کرد و اظهار داشت: سردار بزرگ اسلام، به غایت ولایتمدار بود و عشق ورزیدن او به رهبر و مقتدایش، نه فقط از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی، بلکه فراتر بود و از جنبه اعتقادی و دینی خط ولایت فقیه را دنبال می‌کرد.

وی اخلاص و انجام کار‌ها برای رضای خدا را یکی از مهم‌ترین فضائل اخلاقی، برشمرد و گفت: محبوبیت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی در اخلاص اوست و ایشان انسانی وارسته و زاهد پیشه‌ای بود که هیچ‌گاه به دنبال پست و مقام‌های دنیوی نبود و تمامی کار‌ها را برای رضای خدا انجام داد و در دل تمامی انسان‌های آزاده‌ی دنیا قرار گرفت.

فرماندار سنندج شهید سلیمانی را تنها پرچمدار و نماد مبارزه با استکبار جهانی و نفکر استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: او شاگرد ممتاز مکتب روح الله بود که در مبارزه با استکبار، مرز نمی‌شناخت و هسته مقاومت را در کشور‌های فلسطین، یمن، سوریه و عراق بنیان گذاشت و با سازماندهی، آموزش و ایجاد اتحاد و انسجام میان نیرو‌های رزمنده در برخی کشور‌های اسلامی، روحیه خودباوری را به رزمندگان مسلمان تزریق کرد و آنان را به میدان‌های مبارزه با استکبار و صهیونیسم و سلفی گری کشاند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم به عنوان دو روی یک سکه از مهم‌ترین مؤلفه‌های حیات ایمانی زندگی شهید سلیمانی بود، اظهار داشت: شخصیت کاریزماتیک شهید سلیمانی در جنگ، از او نابغه‌ای کم نظیر برای برنامه‌ریزی در بر هم کوبیدن دشمنان در میادین نبرد ساخته بود که با آوازه‌ای که در کشور و در رسانه‌های دنیا داشت، هیچ گاه دچار غرور و تکبر نشد؛ بلکه با کمال تواضع و فروتنی در میان همرزمانش حضور پیدا می‌کرد و در تمام صحنه‌های اجتماعی، بدون اندک احساس غروری حضور می‌یافت.

برچسب ها: کرمان ، کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار