معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در یک هزار و ۱۰۰ کلانتری کشور مراکز مشاوره و مددکاری دائر شده که وظیفه آن‌ها ایجاد گفتمان و صلح و سازش در پرونده‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 22 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سردار سعید منتظر‌المهدی ظهر امروز در همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع لاله نیروی انتظامی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در یک هزار و ۱۰۰ کلانتری کشور مراکز مشاوره و مددکاری دائر شده است و پرونده‌های اجتماعی در این مراکز مطرح و غالب این پرونده‌ها قبل از رسیدن به مراجع قضایی حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده حرف اول را در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌زند، افزود: علت اینکه میزان اعتیاد و یا خودکشی در کشور افزایش می‌یابد مربوط است به نبود گفتمان در میان اعضای خانواده چرا که بسیاری از مشکلات با گفتگو حل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: کودک و نوجوان نیاز به محبت از طرف والدین دارند اما زمانی که والدین درگیر کارهای خود هستند و از این موضوع غافل می‌شوند به طبع این موضوع در روحیه کودکان تاثیر می‌گذارد و خود را در قالب آسیب‌های اجتماعی در آینده نشان می‌دهد.

منتظرالمهدی ادامه داد: متاسفانه آموزش‌های کافی در خصوص استفاده کودکان و نوجوانان از فضای سایبری داده نمی‌شود و همین موضوع سبب می‌شود در یک فضای پر از آسیب کودکان رها شوند و دچار انواع آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد شوند.

وی تاکید کرد: لازم است خانواده‌ها به دوران کودکی و نوجوانی کودکان توجه کنند و نسبت به عواطف و احساسات آن‌ها درک کافی داشته باشند که این موضوع سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت مقوله‌ای است که بدون حضور و مشارکت مردم انجام شدنی نیست و برای برقراری امنیت پایدار لازم است هر شخصی سهم اجتماعی خود را ایفا کند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار