نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: موضوع ارتقای اختیارات اتاق بازرگانی در صدور کارت بازرگانی در شورای گفت‌وگوی ملی کشور با قید فوریت طرح می‌شود تا چالش‌های صدور کارت بازرگانی در سطح ملی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 24 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسین پیرموذن، پنجم اسفند در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت تسهیل و رفع موانع برای صدور کارت بازرگانی تأکید و خاطر نشان کرد: در پروسه صدور کارت بازرگانی سازمان صمت نقش نظارتی و اتاق بازرگانی نقش اجرایی داشت که در سال‌های اخیر این اختیارات بازرگانی در اعطای اهلیت خلاصه شده و چالش‌های متعددی را پیش روی متقاضیان قرار داده است در صورتی که با اصلاح قوانین و تفویض اختیارات کافی به اتاق بازرگانی می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات بخش خصوصی را مرتفع کرد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه صدور کارت بازرگانی و تمدید آن هزینه‌ای ندارد، اما کاهش اختیارات اتاق بازرگانی، متقاضیان کارت بازرگانی را به سمت شرکت‌های خدماتی سوق و هزینه‌های کلانی را روی دوش این افراد قرار داده است، از سویی دیگر فرار‌های مالیاتی از پیامد‌های این مسئله در آینده بوده که اتاق بازرگانی به واسطه محدودیت نقش خود در روند صدور کارت بازرگانی از تشکیل پرونده‌های قضایی و پیگیری مبری است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: موضوع ارتقای اختیارات اتاق بازرگانی در صدور کارت بازرگانی در شورای گفت‌وگوی ملی کشور با قید فوریت طرح می‌شود تا چالش‌های صدور کارت بازرگانی در سطح ملی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

نبود خطوط پرواز خارجی از مشکلات گردشگری استان

همچنین حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این جلسه عمده چالش‌های گردشگری استان را نبود خطوط پرواز خارجی و افزایش پرواز‌های داخلی، نبود دسترسی به آزاد راه، بسته بودن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، عدم اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی و عدم تکمیل خط راه آهن عنوان کرد.

ایجاد منطقه آزادی تجاری از مطالبات اصلی مردم اردبیل است

در ادامه معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: ایجاد منطقه آزادی تجاری از مطالبات اصلی مردم استان بوده و نباید در این رابطه غفلت و مردم را متضرر کرد.

یوسف خدادادی با تأکید بر بحث احیاء و ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اظهار کرد: تشکیل منطقه آزاد تجاری یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم استان است که علیرغم مصوبات، هنوز منطقه مشخص نشده و این موضوع تاکنون ناکام مانده است.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس و استاندار اردبیل به عنوان عضو قوه مجریه، ضرورت دارد که نسبت به تأمین مطالبات مردم تلاش جدی داشته باشند و این مشکل را برطرف کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار