مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: امسال بیش از ۶۸ هکتار تصرفات غیر قانونی و غیر مجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان با حکم قضایی آزاد سازی شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷ 05 March 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مجید رستگاری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اهمیت صیانت از حریم منابع آبی اعلام کرد: امسال ۶۸/۲۵ هکتار تصرفات غیر قانونی حریم و بستر رودخانه‌های این استان با حکم قضایی اعمال قانون شد.

وی افزود: این موارد شامل ساخت و ساز ویلا، دیوار کشی و تصرف غیر مجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان بود که با همکاری مقامات قضایی استان آزاد سازی شد.

وی بیان کرد:طی ۱۰ سال گذشته این امر با جدیت بیشتری در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته و از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مجموع ۸۱۵ هکتار در حریم رودخانه‌های این استان با حکم قضایی رفع تصرف شده است.

رستگاری تاکید کرد: با توجه به اهمیت زیست محیطی و حیاتی رودخانه‌ها، هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر این منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: بیشترین تصرف غیرقانونی مربوط به رودخانه زرینه رود و سیمینه رود بوده که اقدام لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار