مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ فروردین و همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، ۱۶۴ هزار و ۶۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان شامل آثار تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ 14 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی با اشاره به بازدید بیش از ۱۶۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین در تعطیلات عید سعید فطر، اظهار کرد: براساس آمار ثبت شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر از این آمار تعداد ۱۰ هزار و ۹۷۱ بازدید مربوط به موزه‌های استان شامل موزه خوشنویسی، موزه شهر، موزه سنگ نگاره‌های، موزه مردم‌شناسی قجر و موزه‌های شاهنامه و ملت در مجموعه سعدالسلطنه بوده‌است.

بنا بر اعلام میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در ادامه بیان کرد: در میان سایر جاذبه‌های گردشگری نیز منطقه الموت، کاروانسرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی در صدر بازدید‌ها قرار داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اشغال ظرفیت واحد‌های اقامتی در تعطیلات عید سعید فطر نسبت به نوروز ۱۴۰۳ گفت: طی این ایام تعداد ۷ هزار و ۶۳۴ نفر اقامت در واحد‌های اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها، خانه‌مسافر‌ها و زائرسرا‌ها و واحد‌های اقامتی غیر رسمی شامل مراکز اسکان فرهنگیان، خانه‌های استیجاری مناطق الموت و زیاران به‌ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در راستای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به گردشگران تعداد ۴۵ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری سطح استان توسط بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر انجام شده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار