کد خبر: ۱۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 09 March 2015
کنسرت سیروان خسروی دربوشهرکه پس ازلغوچند‌ باره آن،قراربودروزهای شنبه ویکشنبه هفته جاری برگزارشود، در حالی که گروه در حال تمرین و تنظیم صدای سالن بودند، لغو شد.

پیش ازاین سه بارکنسرت این خواننده پاپ به دلایل غیر‌شفاف و در پی حاشیه‌های ایجاد‌شده کنسرت محسن شریفیان ،دردی وبهمن‌ماه امسال به تعویق افتاده ودر نهایت،به 9 و 10 اسفند موکول شده بود.

اما روز شنبه درست در آستانه آغاز کنسرت، پیامی بر روی تلفن همراه خریداران بلیط فرستاده شد که کنسرت امروز  در دوسانس اجرا می‌شود و هنوز چند دقیقه بیشتر نگذشته بود که پیام دوم  مبنی بر لغو کامل کنسرت از سوی برگزارکنند‌گان خبر داد و این در حالی بود که عصبانیت و اجتماع طرفداران در جلو سینما آوینی هم راه به جایی نبرد.

دبیر اجرائی کنسرت در گفت‌وگو با بامدادجنوب گفت: ما مجوز را  از دفتر موسیقی وزارت ارشاد گرفته بودیم و 2400 بلیط هم فروخته شد، اما مشکلات ما از 13 دی‌ماه و پس از اجرای گروه لیان شروع شد و اداره اماکن نیروی انتظامی مجوزی که خود دوهفته قبل صادر کرده بود، کنسل کرد و ما ناچار شدیم در این مدت، چهار تاریخ برگزاری را به تعویق بیندازیم و اما در نهایت، با حضور اماکن و فرماندهی انتظامی در محل برگزاری این کنسرت به‌طور کامل لغو شد.

شرمنده مردم شدیم، دلیل لغو را نمی‌دانیم

کیوان عرب یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه گفت: ما به مساله مالی این برنامه فکر نمی‌کردیم و تنها دوست داشتیم، این کنسرت اجرا شود که در یک ساعت باقیمانده به برگزاری، نیروی انتظامی به ما گفتنباید این کنسرتاجرا شود و ما هم هیچ مقاومتی نکردیم و احترام گذاشتیم.

وی اظهار داشت: فقط من خواهش دارم که دلیل لغو کنسرت را به ما بگویند تا اگر کسی از ما پرسید، خودمان هم بدانیم به چه علت کنسرت لغو شده است!

مصطفی خوبانی هم در پاسخ به این سوال که بدون مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی چگونه می‌خواستید کنسرت برگزار کنید،گفت: باتوجه به این‌که اجرای کنسرت درسالن‌های دولتی،نیازمنداستعلام ازاداره اماکن نیست،در نهایت اداره‌کل فرهنگ وارشاداسلامی برای دفاع ازمجوزصادر شده ازسوی این وزارتخانه،سینمای شهیدآوینی راجهت اجرای کنسرت درنظرگرفت.
دبیر اجرائی کنسرت سیروان خسروی در بوشهر تصریح کرد: این‌که به‌صورت شفاهی می‌گویند که به‌طورمطلق نباید برگزار شود، چه دلیلی دارد؟ آیا از جایی تحت‌فشار هستند یا تنها حدس و گمان و بیم از تکرار صحنه‌های قبل است که بیش از دوهزارنفر را از دیدن یک کنسرت ناامید و ناکام می‌کنند.

به سراغ مخاطبان کنسرت رفتیم.بسیاری از آنها دوماه بود که بلیط خریداری کرده بودند و الان بعد از روزها انتظاربه‌جای ورود به سالن کنسرت باید راهی خانه می‌شدند.

با اعتبار از دست رفته بوشهر چه کنیم

یکی از مخاطبان به ما می‌گوید: «نمی‌دانم چه بگویم ولی همین‌قدر می‌دانم که مسوولان برگزاری، همه تلاش خودشان را کردند. اما به نظرم به‌عمداین‌قدر برای دادن مجوز اجرای کنسرت، امروز و فردا کردند که به اعتبار گروه برگزار‌کننده لطمه بزنند و باعث شوند که دیگر دنبال اجرای کنسرت نباشند.»

وی افزود: ما دغدغه ضررهای مالی را نداریم اما با آبرو و اعتبار از دست رفته بوشهر چه باید کرد.
آقای میانسالی هم گفت: «‌نمی‌دانم چرا موسیقی که صداوسیما و رادیو پخش می‌کند و همین کنسرتی که همه جای ایران اجرای زنده دارد، نمی‌گذارند در بوشهر برگزار شود.»

وی افزود،آن از محسن شریفیان که همشهری خودمان بود و موسیقی محلی دیارمان رامی‌نواختولی متاسفانه چه برخورد زننده‌اییبا او کردند و اینهم از کنسرت سیروان خسروی که بعد از چند ماه بازی دادن مردم یکدفعه‌می‌آیند. و با قدرت هم می‌گویند، باید لغو شود.

مسولان فقط بگویند چرا  لغو کردند

پسر جوانی هم گفت: «بنده سوالم از مسوولان سیاسی و امنیتی این است، چه دلیلی دارد که جریان لغو کنسرت فقط باید شامل بوشهر شود و به‌عنوان یک شهروند می‌خواهم بدانم چه دلیلی داشت که بعد از چندماه به تعویق افتادن زمان کنسرت، آن را لغو کردید؟»

خانمی هم فقط گفت: «حرفی ندارم و تنها متاسفم.»

یکی  دیگر از مخاطبان نیز اظهار داشت: «اینجا یک کشور اسلامی است و دارای قانون و فعالیت‌های اینچنینی هم در چاچوب قانون است و سیروان خسروی و امثال وی همه دارای مجوز هستند. ولی جالب این است با این مجوز، همه جای کشور می توانند اجرا داشته باشند اما بوشهرنه.

وی ادامه داد:وقتی کنسرتی تعطیل می‌شود، چندین گروه ضربه می‌خورند و بازتاب بدی هم در سطح کشور برای بوشهر دارد. 

همچنین اضافه کرد:خیلی از این دوستانی که باعث تعطیلی این برنامه هم می‌شوند، از دوستان ما هستند و در محرم و صفر در یک خط عزاداری می‌کنیم ولی بعد که نوبت به ما و کنسرت رسید، تحمل نمی‌کنند و دلواپس می‌شوند.»

دیگر مخاطبی که با او به گفت‌وگو پرداختیم، خانمی بود که می‌گفت: باور کنید ما ضد‌انقلاب نیستیم. ما به هرچیزیدر جای خودش احترام می‌گذاریم. این‌گونه برخوردها بازی با احساسات مردم است و ای‌کاش انسانی فکر می‌کردیم. ما برای دکتر، کار و درس باید به استان‌های دیگر برویم. بگذارید حداقل بتوانیم یک کنسرت در بوشهر برویم. باور کنید این لغو کنسرت‌های متوالی در طول زمان باعث عقدهمی‌شود و یک جایی خودش را نشان خواهد داد که به‌نفع جامعه نخواهد بود. من از نیروی انتظامی به‌خاطر داشتن جسارت در مساعدت جهت اجرای کنسرت محسن شریفیان تشکر می‌کنم و چه می‌شد که این بار هم در کنار مردم بود و در برگزاری کنسرت کمک می‌کرد.
دوستداریم به بوشهربرگردیم

مدیر‌برنامه‌های سیروان خسروری هم در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: بوشهر را دوست داریم و خیلی دوست داشتیم در شادی‌ آنها شریک باشیم اما متاسفانه نشد.

احسان حاجیان افزود: ما بعد از محرم و صفر در بیش از ده استان کشور اجرا داشتیم و تعجب می‌کنم چرا در بوشهر، این گونه با موسیقی برخوردمی‌شود.

وی ادامه داد: حق مردم است که به کنسرت بروند و امیدوارم هماهنگی مسوولان شهری بیشتر شود تا دیگر شاهد لغو کنسرتی در بوشهر نباشیم.

مدیر‌برنامه‌های سیروان خسروی در پایان ضمن ابراز ارادت به همه طرفداران موسیقی وسیروان گفت: به نمایندگی از همه گروه، خدمت مردم بوشهر عرض می‌کنم که ما تمام تلاش خود را کردیم، به‌خاطر جا نداشتن پرواز بوشهر، آمدیم شیراز و از آنجا زمینی خود را به بوشهر رساندیم. سختی را تحمل کردیم، فقط به عشق این‌که برای شما اجرا داشته باشیم ولی متاسفانه نشد. دوست داریم زودتر بتوانیم به میان شما مردم خونگرم و مهمان‌نواز بوشهر برگردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار