استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: در برخی مناطق کوهستانی که احتمال ریزش کوه و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی وجود دارد دستگاه‌های متولی باید قبل از آغاز فصل بارش و یخبندان نسبت به شناسایی و رفع موارد حادثه خیز، میزان ایمنی راه‌ها را افزایش دهند.
کد خبر: ۱۲۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳ 04 November 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان کردستان در محل سالن شهدای دولت استانداری اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص احتمال افزایش بارش و تغییرات جوی در فصل پاییز و زمستان امسال دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر ظرف مدت یک هفته طرح‌ها و پیشنهادات در حوزه وظایف خود را جهت ارتقا سطح آمادگی مقابله با بحران به ستاد مدیریت بحران استان ارائه دهند.

وی گفت: به دلیل کوهستانی بودن اکثر مناطق استان باید با اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات ناشی از بارندگی و سیلاب‌های احتمالی وارد عمل شویم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در برخی مناطق کوهستانی که احتمال ریزش کوه و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی وجود دارد دستگاه‌های متولی باید قبل از آغاز فصل بارش و یخبندان نسبت به شناسایی و رفع موارد حادثه خیز، میزان ایمنی راه‌ها را افزایش دهند.

وی به بارش‌های اخیر و آب گرفتگی برخی معابر در شهرهای تابعه استان اشاره کرد و گفت: با پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان و احتمال وقوع آب گرفتگی در بارش‌های آتی در سطح استان باید با آسیب‌شناسی نقاط حادثه خیز و رفع موانع موجود و با استفاده از همه توان دستگاه‌های اجرایی برای هدایت و کاهش خسارات ناشی از سیل تلاش کرد.

زاهدی با تاکید بر هدایت آب‌های سطحی در مناطق شهری کردستان از شهرداری‌های تابعه استان خواست تا با ساماندهی و لایروبی و جداسازی مسیر هدایت آب‌های سطحی از شبکه انتقال فاضلاب در شهرها از بروز هرگونه حادثه و خسارت احتمالی در این زمینه جلوگیری کنند.

وی از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی در مسیرهای مواصلاتی استان ابراز تأسف کرد و بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ سازی قوانین رانندگی در جامعه برای کاهش میزان تلفات تاکید کرد.

استاندار کردستان خواستار آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برق، آب و گاز و دیگر خدمات مورد نیاز مردم برای ارائه خدمات مناسب در هنگام بحران در کردستان شد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به هشدارهای هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع به جامعه شرایط همکاری آنها را برای مقابله با حوادث فراهم کنند.

زاهدی گفت: با توجه به احتمال بروز حوادث ناشی از بارندگی و مسدود شدن راه‌های ارتباطی برخی از مناطق روستایی باید مردم نسبت به ذخیره سازی آذوقه مورد نیاز در فصل سرما و یخبندان اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار