مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه کار ثبت نام در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، گفت: زائرانی که برای شرکت در اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قصد سفر به کربلای معلی را دارند، می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
کد خبر: ۱۲۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 16 November 2015
علیرضا کلانتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه براساس قوانین کشور عراق دریافت روادید برای تمام افرادی که در اربعین حسینی قصد سفر به کربلا را دارند ضروری است، افزود: وزارت کشور عراق مبلغ روادید گروهی را 30 دلار و فردی را 40دلار تعیین کرده است.

وی از متقاضیان اعزام پیاده به کربلا در ایام اربعین حسینی(ع) خواست به دفاتر خدمات زیارتی برای دریافت ویزای عراق مراجعه کنند و اظهارکرد: ثبت نام شدگان در سامانه سماح باید به دفاتر زیارتی که در روند ثبت نام انتخاب کردند مراجعه و مدارک مربوطه شامل پاسپورت، دو قطعه عکس، 30 دلار و 10 هزار تومان پول را به دفتر زیارتی تحویل دهند تا روند صدور ویزای آنها آغاز شود.

این مسوول با اشاره به اینکه امسال در اربعین اعزام کاروانی نداریم، افزود: اعزام ها فقط در قالب گروه های پنج یا 10 نفره خواهد بود.

وی با بیان اینکه صدور ویزای گروهی به معنای کاروان نیست، گفت: حتی اگر کسی به صورت انفرادی در سماح ثبت نام کرده باشد، دفاتر زیارتی آنها را در گروه های 5 تا 10 نفره تجمیع و یک نفر به عنوان سرگروه تعیین می کند و در تاریخ و مرز مشخصی از کشور خارج می شوند.

کلانتری ادامه داد: متقاضیان در صورت ثبت نام از خدمات پزشکی رایگان و بیمه برخوردار خواهند شد و زمان خروج آنها از مرز توسط کارگزاری ها به افراد اعلام می شود تا در مرزها شاهد تجمع زائران نباشیم. 

مدیر حج و زیارت استان قزوین تاکید کرد: به تمام زائران توصیه می کنیم بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند چرا که در این ایام دلال ها از فرصت سوء استفاده کرده و ممکن است در مرزها با وعده گرفتن ویزا به آنها داده شود که احتمال گم شدن پاسپورت ها در این صورت بیشتر است. 

این مسوول با بیان اینکه متقاضیان فقط به دفاتر خدمات زیارتی مجاز در سراسر استان برای اعزام مراجعه و ثبت نام کنند، اضافه کرد: بر اساس میزان ظرفیت مرزها، زائران می توانند به مرور ثبت نام خود را انجام دهند و سامانه به صورت هوشمند روز اعزام آنها را مشخص می کند. 

کلانتری یاد آور شد: در حال حاضر 25 دفتر خدمات زیارتی در سطح استان دایر می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار