نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تفاوت زمان ابتدای انقلاب با عصر کنونی در اینست که ولایت‌پذیری مردم ایران در این عصر بیش‌تر و هرلحظه در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۳۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 17 November 2015
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عابدینی در مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد و آیین رونمایی از کتاب حاج حمزه که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین با حضور مسئولان و اقشار مردم برگزار شد، بیان کرد: بلندی‌های الله‌اکبر که در شمال غربی سوسنگرد قرار داشت جزو اماکنی بود که در زمان جنگ لشگر ۱۶ زرهی قزوین حضور پررنگی در آن مکان داشت.

وی اظهار داشت: سوسنگرد در محاصره نیروهای بعثی بود اما در همان شرایط سخت محاصره رفتارها و اعمال رزمندگان اسلام تماشایی بود به‌ویژه نمازهای ایشان که مایل بودند همیشه در حالت نماز باقی بمانند حال‌آنکه این رفتار و روحیه آن‌ها با توجه به شرایط جنگی منطقه بسیار استثنایی و ارزشمند بود.

امام‌جمعه قزوین در رابطه با برخی کارشکنی‌ها در زمان جنگ گفت: در همان زمان برخی مطرح می‌کردند که نیروهایی که قصد حمله‌دارند باید سه برابر نیروی مدافع باشد بنابراین بر اساس این نظریه جنگ ما با عراق بی‌معنا می‌شد چراکه در همان شرایط پیش از حمله نیز ادوات و نیرو‌های عراقی چندین برابر ادوات و نیروهای ما بودند.

وی ادامه داد: از سویی نیز با حمله ما، مجدداً عراق از جانب آمریکایی‌ها و متحدینش تقویت می‌شد بنابراین برخی با استمداد از این نظریه تلاش می‌کردند که عملاً جنگ با عراق را غیرممکن کنند دراین‌بین بنی‌صدر که فرمانده کل قوا بود نیز همین نظر را داشت.



آیت‌الله عابدینی افزود: درحالی‌که این نظریه برخلاف سخنان قرآن است که در آن خداوند وعده داده که مؤمنین را بر ظالمیم پیروز می‌کند حتی اگر ادوات و نیرو‌های آن‌ها کمتر از ظالمان باشد، که این‌گونه نیز شد و ما بر دشمن پیروز شدیم.

وی بیان کرد: در عوض بنی‌صدر مدام مطرح می‌کرد و شعار می‌داد ما زمین می‌دهیم و زمان می‌خریم برای اینکه بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم درحالی‌که حضرت علی (ع) فرموده‌اند که هیچ قومی دشمن در شهرها و کوچه‌های و محلاتشان وارد نشد مگر اینکه به ذلت کشیده شدند بر همین اساس امام راحل خیانت بنی‌صدر را خوب تشخیص داده بودند و فرمودند که باید بساط وی برچیده شود.

بنابراین درگیری‌ها همان زمان نیز وجود داشت اما یک تفاوتی در این میان وجود داشت که در آن موقع یاران بصیر امام به‌اندازه امروز نبودند امروز بصیرت آگاهی حضور درصحنه و ولایت مرداری مردم بسیار بیشتر شده است تا جایی که می‌توان گفت در آن زمان این اندازه آگاهی و بیداری وجود نداشت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار