معاون اداره کل حمل و نقل پایانه‌های قزوین خبر داد
معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین، از کاهش تلفات جانی موتورسیکت‌سواران این استان از سال 89 تا سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 17 November 2015
به گزارش خبرگزاری فارس قزوین، احمدرضا فقیهی در همایش راکبان موتورسیکلت شهرستان آبیک که در سالن مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1389، میزان تلفات جانی موتورسیکلت‌سواران استان قزوین  64 نفر بوده که تا سال گذشته، میزان تلفات جانی به 39 نفر رسیده یعنی تلفات جانی 39 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین تلفات جانی موتور سیکلت‌سواران استان قزوین از سال 1389 تا سال گذشته 9.5 درصد بوده که مطابق بررسی انجام شده میانگین کشوری برابر با پنج درصد است.

این مسئول 60 درصد علت فوت موتور سیکلت‌سواران را ضربه به سر ذکر کرد و ادامه داد: اگر در زمینه رعایت نکات ایمنی فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد، شاهد کاهش تلفات جانی خواهیم بود که 28 دستگاه اجرایی با مقوله ایمنی مرتبط هستند و می‌توانند در راستای فرهنگ‌سازی گام‌های مؤثری بردارند.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین تصریح کرد: البته ممکن است همه مسئولان دستگاه‌های مرتبط با مقوله ایمنی، توان انجام اقدامات فنی و مهندسی را نداشته باشند و جزو وظایف ذاتی آنان نباشد اما می‌توانند در ارتقای دانش قشرهای مختلف مردمی گام برداشته و آگاه‌‌سازی لازم را انجام دهند.

فقیهی افزود: در صورت اختصاص مناسب می‌توان برای ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی اقدامات مفید و مؤثری را انجام داد و با افزایش علم و داشتن مردم در زمینه راهنمایی و رانندگی در کاهش تلفات جانی و مالی نقش بسزایی ایفا کرد.

وی نواختن زنگ ایمنی در مدارس، هماهنگی با ائمه جمعه استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه برای بیان مطالبی با عنوان لزوم رعایت مسائل ایمنی، عیادت از مصدومان سوانح رانندگی با حضور مقامات عالی استان قزوین و نصب بنر در تعدادی از محورهای مواصلاتی استان را از جمله برنامه‌های هفته ایمنی راه‌ها (23- 29 آبان ماه) برشمرد.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین گفت: با توجه به اینکه سهم بسیاری از تردد مردم با موتورسیکلت‌ صورت می‌گیرد باید گفت که موتور وسیله نقلیه‌ای است که از ایمنی لازم برخوردار نیست.

این مسئول افزود: اگر موتور سیکلت‌سواران از تجهیزات و وسایل ایمنی مناسب استفاده نکنند حوادث تلخی در انتظار آنان خواهد بود چراکه در صورت عدم استفاده از این تجهیزات، در تصادفات دچار مشکل شده و به شدت آسیب می‌بینند.

فقیهی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های انجام شده بیش از 75 درصد تصادفات و مرگ و میرهای صورت گرفته در این زمینه، ناشی از خطای انسانی است که اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان قزوین در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین و تخفیف 10 درصدی بلیط در ترمینال مرکزی برای سفرهای برون‌شهری از برنامه‌هایی است که در هفته ایمنی راه‌ها در حال اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار