معاون امور عمرانی استانداری:
حبیبی در چهارمین همایش منطقه ای بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق شمال غرب کشور: تلفات ناشی از برق گرفتگی در استان قزوین کمتر از 7درصد است که این خود حاصل تلاش هایی است که در حوزه فرهنگ سازی انجام شده است .
کد خبر: ۱۳۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 19 November 2015
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "منوچهر حبیبی" در چهارمین همایش منطقه ای بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق شمال غرب کشور که  هم اکنون در محل هتل ایرانیان، در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: استان قزوین با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خود و همچنین شرایط ویژه اش در منطقه، امروز میزبان این همایش می باشد.

وی در ادامه به ویژگی های استان قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین با مساحتی معادل 16000 کیلومتر مربع در حوزه ی مرکزی ایران و با داشتن جمعیتی 1300000نفر که از این تعداد 73درصد جمعیت در شهرها و 27درصد جمعیت در روستاها می باشد.

معاون امور عمرانی استانداری افزود: استان قزوین در حوزه کشاورزی با داشتن 400هزار هکتار زمین با انواع محصولات کشاورزی مانند زیتون، انگور، پسته،  فندق، بادام و... دارای ظرفیت های قابل توجهی است. همچنین این استان، در تولید شیر در جایگاه دوم در سطح کشور قرار دارد .

حبیبی معاون امور عمرانی استانداری به پیشرفت های چشمگیر در حوزه برق و انرژی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت برق استان پیشرفت های چشمگیری در حوزه برق و انرژی های نو داشته و گام های موثری را در این مسیر برداشته است .

وی در ادامه افزود: در حوادث طبیعی اخیر گرد بادها و سیل ها  که در استان رخ داد، شرکت توزیع برق پیشتاز همه ی دستگاه ها در خدمات رسانی به همشهریان بوده است.

حبیبی به حوزه فرهنگ سازی مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در حوزه ی فرهنگ سازی شرکت برق عملکرد بسیار مطلوبی داشته و توانسته است از طریق ساخت انیمیشن ها و رسانه های تصویری بستر مناسبی را برای فرهنگ مصرف انرژی ایجاد کند .

وی افزود: در این راستا شاهد هستیم که شهروندان از طریق همین فرهنگ سازی ها از لامپ های کم مصرف استفاده کرده و خود را در بهینه مصرف کردن برق شریک می دانند .

وی در ادامه به کاهش تلفات برق اشاره کرد و گفت: تلفات ناشی از برق گرفتگی در استان کمتر از 7درصد است که این خود حاصل تلاش هایی است که در حوزه فرهنگ سازی انجام شده است .

معاون امور عمرانی استانداری اظهار کرد: سیمای شهرها باید سیمایی با نشاط باشد و با تلاش و همت سعی بر این شود تا این کابل های انتقال برق از سیمای شهری حذف شده که بتوان از این طریق سیمای شهری مناسب بدست آورد.

حبیبی با اشاره به اینکه استان قزوین پایلوت انرژی های نو می باشد در ادامه بیان داشت: استان قزوین ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه انرژی های چون انرژی بادی و انرژی خورشیدی داراست و بعنوان یک پایلوت انرژی های نو مطرح می باشد.

معاون استاندار در پایان برداشتن محیط زیست سالم و پاک اشاره کرد و گفت: استان قزوین توان و ظرفیت بالای خود را برای جلوگیری از آلودگی های محیط زیست به کار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار