معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه واحدهای گلخانه ای در این استان میزان بهره وری آب را تا پنج برابر و میزان تولید محصول را تا هفت برابر در مقایسه با کشت در فضای باز افزایش می دهد.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 24 November 2015
علی اکبری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: جایگزینی کشت گلخانه ای با روش های سنتی کشاورزی می تواند تا حدود زیادی به توسعه مشاغل کشاورزی در استان کمک کند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه در کشت گلخانه ای به دلیل کم بودن میزان تبخیر، برای تولید محصول به آب کمتری نیاز است در آینده برای مقابله با عوارض کم آبی ناچار به توسعه واحدهای گشت گلخانه ای در استان هستیم.

اکبری اضافه کرد: اگر متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه ای مواردی همچون انتخاب محل مناسب، مشورت با کارشناسان مجرب و استفاده از تجربیات گلخانه داران موفق کشور را جدی بگیرند و نکات علمی و فنی را رعایت کنند تولیدات گلخانه ای سوددهی بالایی را نصیب آنها خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر عمده تولید واحد گلخانه ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.
اکبری یادآورشد: در این استان 10 هکتار گلخانه هیدروپونیک و 39 هکتار گلخانه به روش خاکی وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان قزوین 104 واحد گلخانه وجود دارد که 63 واحد فعال و 41 واحد غیرفعال است.

اکبری یادآور شد: هم اکنون 78 واحد مجوز تاسیس واحد گلخانه ای در سطح 50 هکتار در زمینه تولید گل وگیاه و سبزی و صیفی در استان وجود دارد که می توانیم 100 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گلخانه دریافت کنیم .

وی تاکید کرد: باید از تسهیلات بانکی برای توسعه و گسترش واحدهای گلخانه ای استفاده شود، چرا که دولت اعتبارات خوبی برای توسعه گلخانه ای تخصیص داده که باید بخوبی از آن استفاده کرد.

اکبری تصریح کرد: براساس قانون بودجه، بانک ها موظف هستند 25 درصد اعتبارات خود را برای توسعه بخش کشاورزی تخصیص دهند .

وی در پایان از ایجاد شهرک های کشاورزی در استان قزوین خبر داد و گفت: تجمیع واحدهای گلخانه ای در این شهرک ها امکان تسهیلات و سایر موارد را فراهم خواهد کرد به گونه ای که در حال حاضر سه منطقه در قزوین، آبیک و تاکستان برای ایجاد شهرک کشاورزی تخصیص داده ایم.
استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار