مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: شرکت آب‌و فاضلاب قزوین تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت خسارات وارده به بناهای تاریخی قزوین نکرده است.
کد خبر: ۱۳۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 29 November 2015
محمدعلی حضرتی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به لزوم پرداخت هرچه سریع‌تر خسارات وارده شده به بناهای تاریخی شهر قزوین اظهار داشت: به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌های شهری به ویژه زیرساختهای آب‌وفاضلاب شهر قزوین خسارات و آسیب‌های بسیاری به بناهای تاریخی وارد شده است.

حضرتی‌ها با بیان این موضوع که شرکت آب و فاضلاب استان قزوین باید نسبت به پرداخت خسارات وارده به اماکن تاریخی اقدام کند، خاطرنشان کرد: این خسارات باید به حساب همان بنای تاریخی واریز شده و میراث فرهنگی تنها مجری ساماندهی و بازسازی آن است.

وی افزود: امروزه فرسوده بودن زیرساخت‌های شهری یکی از جدی‌ترین تهدید‌های میراث فرهنگی و بناهای تاریخی قزوین به شمار می‌رود این در حالی است که دستگاه‌هایی همچون آب‌ و فاضلاب نه تنها اقدامی برای بهسازی زیرساخت‌های شهری انجام نداده‌اند بلکه نسبت به پرداخت خسارت‌های وارده به بناهای تاریخی نیز کوتاهی کرده و هیچ اقدامی در جهت پرداخت آن انجام نداده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین تصریح کرد: در چند ماه گذشته چند بنای تاریخی شهر قزوین در بخش خصوصی و اماکن عمومی همچون مساجد و حمام‌های تاریخی به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌های آب‌ و فاضلاب شهری با آسیب جدی روبه‌رو شده‌اند تا جایی که چند بنا از جمله مسجد محمدیه قزوین کاربری خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکیده به این مطلب که مسجد محمدیه قزوین به دلیل آسیب‌های وارده از ماه رمضان امسال تاکنون تعطیل شده است، تصریح کرد: مسجد محمدیه از جمله مساجد تاریخی شهر قزوین به شمار می‌رود که با توجه به تاریخی بودن در راس برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهر قزوین قرار دارد این درحالی است که آسیب‌های وارد شده این مسجد را تعطیل کرده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار