همزمان با هفته وقف در قزوین صورت گرفت
به مناسبت هفته وقف در قزوین با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین و مدیر کل آموزش و پرورش قزوین زنگ وقف در مدارس قزوین به صدا در آمد.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 14 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین‌ در این مراسم با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری و ساری است، اظهار کرد: وقف متوقف به دین اسلام نیست و در تمام ادیان بر وقف تأکید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخه‌های وقف ، وقف برای تحصیل است، افزود: امروز با توجه به نیاز جامعه وقف های متعددی برای تحصیل و علم آموزی در کشور صورت گرفته است که میتوان به وقف برای تحصیل دانشجویان در رشته فیزیک هسته‌ای اشاره کرد.

حجت الاسلام نوروزی اعلام کرد: یکی از اهداف اصلی هفته وقف ایجاد وقف جدید با هدف احصای نیازها و موضوعات مبتلابه استان است، بنابراین ضروری است در این راستا نشست هایی در استان و شهرستان ها با اقشار مختلف جامعه اعم از خیرین، واقفان، اصناف، بازاریان، کارخانه داران، پزشکان و دیگر اقشار صاحب نفوذ و متمکن نسبت به معرفی و ایجاد وقف جدید انجام شود.
 
وی تأکید کرد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان، فضلا و صاحبنظران مرتبط با حوزه وقف با موضوع شناخت ابعاد گسترده وقف، راهکارهای ترویج فرهنگ وقف، آسیب شناسی و شناخت موانع موجود در حوزه وقف از دیگر برنامه ها است.

اهدای خون مدیرکل، معاونان و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

همچنین به مناسبت هفته وقف در قزوین کارکنان، معاونین و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با حضور در اداره کل انتقال خون استان قزوین اهدای خون انجام دادند.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین در این خصوص به خبرنگار تابناک گفت: وقف تنها به معنای اهدای بخشی از مال خود نیست، اگرچه بارز ترین مصداق آن همین وقوفاتی است که امروز آن را می شناسیم اما به اگر هر کس حتی به اندازه اهدای خون خود بتواند در این مسیر گام بردارد بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه رفع خواهد شد.
حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: هفته وقف زمانی است که باید به مردم بگوییم موقوفات و آن چه از گذشته برای رفع مشکلات امروز جامعه شما به ما رسیده است 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار