مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: استان اردبیل با کاهش چشمگیر در تلفات جاده‌ای در سال جاری رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۴۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 20 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: در حوزه کاهش تلفات جاده‌‌ای نسبت به سال گذشته از 108 نفر به 84 نفر رسیده‌ایم که با 24 نفر کاهش رتبه خوبی در این حوزه کسب شده است.

وی با تقدیر از ارتقای فرهنگ ترافیک در بین مردم افزود: عملکرد مردم در حوزه ترافیک و حمل و نقل مکمل فعالیت‌ها است و این کسب رتبه را مرهون مردم می‌دانیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل و راهداری به فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 87 حمل و نقل در زمینه کالا در استان فعالیت دارد که در این میان 23 شرکت نیز در بخش حمل و نقل سیمان فعال هستند.

رحمتی تعداد ناوگان باری استان را 7 هزار و 369 دستگاه عنوان کرد و افزود: میانگین سن عمری ناوگان استان 18 سال است که در مقایسه با ناوگان کشوری که 15 است سه سال فاصله داریم.

این مسئول با اشاره به فعالیت 21 هزار و 282 نفر راننده کالا تصریح کرد: هفت پایانه مسافری فعال نیز در استان وجود دارد که دو مورد آن مختص اردبیل و بقیه در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، نیر و کوثر فعالیت می‌کنند که با گشایش مسیر سرچم، پایانه کوثر نیز تعطیل شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل همچنین به تشکیل انجمن صنفی، کالا، مسافر و سیمان و رانندگان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مجتمع‌های خدماتی نیز هشت مجتمع فعال را در استان شاهد هستیم.

رحمتی به ساخت محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و یادآؤر شد: 5 هکتار محوطه‌سازی و 1.5 هکتار محوطه‌سازی سالن مسافری این پایانه را در دستور کار داریم.

وی همچنین به طرح‌ ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امسال ایمن‌سازی 35 مدرسه را در دستور کار داریم که از این تعداد 14 مدرسه به صورت فیزیکی انجام خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه لوازمی که در اختیار مدارس می‌گذاریم همه به صورت رایگان و در راستای فرهنگ‌سازی و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با علایم ترافیکی است، بیان کرد: 2 هزار کلاه ایمنی رانندگان نیز در بین موتورسواران توزیع خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار