مدیر دفتر اجرایی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، گفت: طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌های شهری در قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر در حال اجراست.
کد خبر: ۱۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، افشین عبادی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح فاضلاب قائم‌شهر از سال 92 آغاز شده است، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر از مدرن‌ترین نوع تصفیه‌خانه با سیستم SBR و در دو مدول با ظرفیت جمع‌آوری 73 هزار مترمکعب در هر مدول طی شبانه‌روز است.

وی با اشاره به نیاز ایجاد 618 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر که تاکنون 10/5 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است، افزود: جمعیت زیرپوشش افق این طرح، 365 هزار نفر هستند و برای اجرای این طرح نیز 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شد که امیدواریم با همکاری ادارات و مسئولان شهری عملیات اجرایی در این شهر همانند سایر شهرها با سرعت روزافزون انجام شود.

مدیر دفتر اجرایی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح فاضلاب در شهر آمل از سال 92 آغاز شد، گفت: در این شهر، 512 کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز است و تاکنون 13 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب اجرا شده است که ظرفیت این تصفیه‌خانه، 74 هزار مترمکعب در شبانه‌روز بوده و در دو مدول با جمعیت افق 354 هزار نفر پیش‌بینی شده است. 

این مسئول با اعلام اینکه در محمودآباد نیز تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت 15 هزار مترمکعب در دو مدول طراحی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر از 100 کیلومتر طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این شهر، 9 کیلومتر آن اجرا شده است.

عبادی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه آب و فاضلاب شهری مازندران و جمعیت مقصد این طرح را 70 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: تاکنون 6 میلیارد و 900 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری فاضلاب در شهر تنکابن از سال 88 آغاز شد و از مجموع 120 کیلومتر شبکه مورد نیاز، 13 کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفته است.

مدیر دفتر اجرایی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، ظرفیت تصفیه‌خانه تنکابن را در پایان طرح، 22 هزار مترمکعب در شبانه‌روز عنوان و خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه 76 هزار و 500 نفر را پوشش می‌دهد و تاکنون نیز 10 میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

این مسئول درباره روند اجرایی طرح جمع‌آوری فاضلاب در رامسر، بیان کرد: در حال حاضر طرح مطالعاتی عملیات اجرایی در این شهر به اتمام رسیده است.

وی در پایان با اشاره به در حال اجرا بودن طرح‎ جمع‌آوری آب و فاضلاب در شهرهای قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر، گفت: این طرح‎ها، در سایر شهرها از جمله فریدونکنار، کلاردشت، نور، رویان، بهشهر، سرخ‌رود، زیراب، پل‌سفید، شیرگاه، بهنمیر، نکا، گلوگاه، نشتارود، عباس‌آباد، سلمان‌شهر و کلارآباد در مرحله مطالعات قرار دارد.


http://fna.ir/1K7OA
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار