مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از یخ زدایی و برفروبی مکرر جاده های این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 27 January 2016

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ، علی یوسف زاده روز چهارشنبه در بازدید از عملیات برفروبی و بازگشایی راههای این استان افزود: نیروهای راهداری با شروع بارش های اخیر در جاده ها حضور فعال یافته اند و با بکارگیری امکانات و توان خود برای نگهداری و ایمن سازی راههای ارتباطی استان ایثارگرانه تلاش می کنند.
وی به مصرف یک هزار و 500 تن نمک برای یخ زدایی سطح جاده های استان در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: 36 راهدار با بکارگیری 234 دستگاه سنگین و نیمه سنگین راهداری در جاده های استان فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: بارش اخیر برف توام با کولاک در برخی مناطق کوهستانی به ویژه گردنه ها هم اکنون نیز ادامه دارد و ارتفاع برف در گردنه های حیران و الماس به 70 سانتی متر نیز رسیده است.
یوسف زاده افزود: نیروهای راهداری استان با بهره گیری از 9 راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار بین راهی و راهدارخانه های مرکزی شهرستان ها فعالیت خود را به انجام می رسانند.
مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از استمرار فعالیت های راهداری زمستانی در روزهای آینده خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی ادامه بارش ها در استان تلاش های راهداران برای ایمن سازی تردد در محورهای مواصلاتی استان با تمام توان ادامه خواهد داشت.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار