فرماندار شهرستان گرمی گفت: فاز اول طرح پایاب سد گیلارلوی شهرستان گرمی به مساحت ۴۰۰ هکتار تکمیل و فاز دوم آن نیز به مساحت ۲۳۰ هکتار در حال اتمام است و در هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۷۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 05 February 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، علی رحیمی‌زاد عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در رابطه با مهار آب‌های مرزی از صندوق توسعه ملی برای شهرستان گرمی اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است که امسال حدود 90 مبلیارد تومان برای احداث سد عمارت گرمی که یک پروژه بسیار عظیم بوده تخصیص یافته و عملیات احداث این سد در دو شیفت کاری انجام می‌شود.

بهره‌برداری از طرح پایاب سد گیلارلوی گرمی

وی بیان کرد: در کنار احداث سد عمارت شهرستان گرمی سد تازه ‌کند نیز به صورت فعال در حال احداث بوده و به دلیل اینکه شهرستان گرمی از ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه برخوردار است عملیات احداث 5 سد دیگر نیز در حال مطالعه بوده است که امیدواریم با بهره‌برداری و تکمیل این پروژه‌های در دست اجرا تحولی در صنعت کشاورزی منطقه به وجود آید.

فرماندار شهرستان گرمی با طرح‌های افتتاحی دهه فجر در شهرستان گرمی، افزود: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر امسال بیش از 87 پروژه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف در شهرستان گرمی افتتاح شد که در کنار این پروژه‌ها طرح‌هایی با پیشرفت 80 درصد را نیز داشتیم که بعد از تکمیل این طرح‌ها نیز در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسند.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: از جمله اقدامات شاخص انجام شده در شهرستان گرمی نگاه ویژه به اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی است که در همین رابطه نیروگاه گازی شهرستان مغان در بخش انگوت اجرایی می‌شود و محل احداث آن شناسایی شده و نیز یک طرح گلخانه‌ای با اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار در این بخش احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان گرمی ظرفیت‌های بسیار بالایی در دامپروری منطقه داشته است، اظهار کرد: در این راستا یک کارخانه لبنیاتی با ظرفیت اشتغال 50 نفر در شهرستان احداث شده است و نیز طرح دریاچه گیلارلوی گرمی که سال‌های گذشته راکد مانده بود با جذب یک سرمایه‌گذار جدید در حال راه‌اندازی و تکمیل است که این امر با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان و استانی محقق شده است.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: پروژه سد پایاب گیلارلوی گرمی که مدتی بود به سرانجام نمی‌رسید مشکلات آن برطرف شده و فاز اول این طرح عظیم به مساحت 400 هکتار و فاز دوم آن نیز به مساحت 230 هکتار در عملیات پایانه اجرایی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود این طرح دو هفته آینده به بهره‌برداری رسیده و آبرسانی در منطقه انجام ‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار