مهران پوربیژن مدیر ایرانی یوروپارک آلمان از ظرفیت‌های هنری و بصری شهر بابل بازدید کرد.
کد خبر: ۱۸۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 14 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهران پوربیژن - مدیر یورو پارک کشور آلمان با دعوت حسین بیژنی شهردار بابل ضمن بازدید 7 روزه از شهر بابل، ظرفیت‌های هنری و بصری پرجمعیت‌ترین شهر مازندران را بررسی کرد.

وی در جمع خبرنگاران ظرفیت شهر بابل را برای جذب توریست بسیار خوب توصیف کرد.

مدیر یورو پارک آلمان با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی این شهر، خاطرنشان کرد: شهر بابل با دارا بودن رودخانه‌ای در مرکز شهر می تواند با اصلاحات و معماری های خاص در اطراف این رودخانه به خوبی جذب توریست داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های شمال کشور فقط شالیزار نیست، افزود: ما می توانیم برای جذب توریست، فرهنگ مازندران را در غالب طرح‌های گردشگری عرضه کنیم.

پوربیژنی با اشاره به اوضاع وخیم پل محمدحسن خان گفت: اطراف این پل مناظر زیبایی وجود دارد اما متاسفانه زباله های اطراف این پل آن را زشت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌سازی کنیم تا رودخانه و شهر بابل نفس بکشد، افزود: با حضور و مشارکت های مردمی می توان به این مهم دست پیدا کرد.

مهران پوربیژن متولد 1334 در شهر بابل و در محله چاله زمین چشم به جهان گشود.

وی هنر نقاشی خود را در کودکی با خلاقیت و تلاش خود آغاز و در سال 1350 وارد هنرستان هنرهای زیبای تهران شد.در سال 1351 نمایشگاه انفرادی نقاشی و ماکت -نمای سردر مسجد جامع کرمان- در موزه ملی ایران را برگزار کرد.

پوربیژن همچنین توانست در سال 1357 بورسیه دانشگاه هنر بوفالوی آمریکا در رشته جواهر سازی را کسب کند.

از آثار این هنرمند می‌توان به ساخت مجسمه های تخیلی و متحرک و شرکت در نمایشگاه های بین المللی در نیورلئان نیویورک، مسکو، توکیو، مصر، چین، سنگاپور، پاریس، ایتالیا، هلند و ترکیه اشاره کرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار