رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول، گفت: ۹۰ اثر تاریخی این شهرستان در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارند.
کد خبر: ۱۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 08 March 2016
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول، گفت: ۹۰ اثر تاریخی این شهرستان در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارند.


به گزارش تابناک ایلام ،"نبی‌ الله امین‌ پرست"صبح امروز (۱۸ اسفند)  اظهار کرد: ۱۱۴ اثر تاریخی شهرستان چرداول تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است و ۹۰ اثر دیگر نیز در نوبت ثبت ملی هستند.

 

وی، افزود: قدیمی‌ ترین اثر تاریخی شهرستان چرداول تپه‌ گوران در بخش هلیلان است که بر اساس مستندات به دست آمده هشت هزار و ۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد، این اثر فاخر نشانی از پیشینه تاریخی این منطقه است.



 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول، تاکید کرد: قلعه تنگ قیر، پل کرودت، آتشکده موشکان، طاق رستم، شهر تاریخی گم گم، عمارت والی و سراب کهره و قلعه سام از دیگر آثار مهم و تاریخی این شهرستان است که همیشه مورد توجه گردشگران قرار می‌ گیرد.

 

امین پرست، یادآور شد: شهرستان چرداول یکی از مناطق تاریخی استان ایلام است که هر ساله با توجه به نوع آب و هوایی که دارد گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 

وی، تصریح کرد: روستاهای زنجیره علیا و سنگ سفید نیز از مناطق هدف گردشگری این شهرستان هستند که محل مناسبی برای گذراندن تعطیلات نوروزی است.

 

امین پرست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اماکن دیدنی چرداول در تعطیلات نوروز بازدید کرده‌اند، پیش‌بینی می‌ شود که تعطیلات نوروزی سال ۹۵ بیش از ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی و گردشگر از اماکن تفریحی، تاریخی، طبیعی و مذهبی این شهرستان بازدید کنند./م



منبع:شبستان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار