مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امداد گران این جمعیت در ایام تعطیلات نوروز به یک هزار و 681 نفر حادثه دیده امداد رسانی کردند.
کد خبر: ۱۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 06 April 2015

به گزارش ایرنا، بهرام غیبی گفت: از این تعداد یک هزار و 539 نفر در جریان گرفتار شدن خودروها در برف و کولاک ، دو نفر به صورت مراجعه حضوری و 140 نفر در حوادث رانندگی امدارسانی شدند .

وی بیان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند سال 93 تا 16 فروردین سال 94 اجرا و هلال احمر استان به 45 فقره حادثه امداد رسانی کرد که هفت مورد آن برف و کولاک ، 36 فقره جاده ای و دو مورد مراجعه حضوری بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت هلال احمر استان 78 نفر را اسکان ضروری داد که 74 نفر آنها در برف و کولاک و چهار نفر در حوادث جاده ای گرفتار شده بودند و به این افراد تغذیه اضطراری ارائه شد.

غیبی با بیان این که 300 نجاتگر ، داوطلب و پرسنل در کل طرح حضور داشتند افزود: 58 تیم عملیاتی با حضور 182 نفر با 68 دستگاه خودرو شامل 47 دستگاه آمبولانس ، هفت خودرو ست نجات ، 10 دستگاه موتور سیکلت بیمارستانی و چهار ست نجات سبک در عملیات های امداد و نجات حضور داشته اند.

او اظهار کرد: در این طرح به مدت شش روز بالگرد هوایی در محورهای مواصلاتی استان حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، وی از همکاری 16 نفر پزشک و پیراپزشک در طرح داوطلب یار امداد و نجات در طرح های نوروزی خبر داد و افزود: طرح داوطلب یار امداد و نجات در کنار طرح های نوروزی اجرا شد که در آن پزشکان و پیراپزشکان با حضور در پایگاه ها و ایستگاه ها به مسافران مراجعه کننده خدمات ارائه کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: تعداد عملیات نجات امسال نسبت به سال گذشته 28.57 درصد کاهش نشان می دهد که حاکی از کاهش حوادث است.

به گفته وی ، تعداد مصدومان انتقالی به مراکز درمانی نیز امسال نسبت به سال گذشته 5.26 درصد و تعداد درمانی سرپایی هم 79.73 درصد کاهش نشان می دهد.

غیبی همچنین با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت نوروزی هلال احمر گفت: این طرح از 27 اسفند ماه سال 93 شروع و تا پایان 15 فروردین ماه سال 94 ادامه داشت.

وی افزود: هلال احمر استان در این طرح با 16 پست ثابت ، سه پست سیار ، چهار ایستگاه سلامت ، 10 فضای دوستدار کودک و 10 خیمه نماز فعالیت داشت.

وی بیان کرد: 72 هزار و 640 نفر از مسافران از خدمات هلال احمر در طرح ایمنی و سلامت بهره مند شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار