به همت انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان پلدخترمراسم جهانی ساعت زمین در ساعت 30/20دقیقه تا 30/21با شعار هر"شهروند یک چراغ خاموش "درمیدان شهید بهشتی این شهر برگزار شد
کد خبر: ۲۰۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 19 March 2016



به گزارش تابناک لرستان ،به همت انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان پلدخترمراسم جهانی ساعت زمین در ساعت 30/20دقیقه تا 30/21با شعار هر"شهروند یک چراغ خاموش "درمیدان شهید بهشتی این شهر برگزار شد.

پیام کایدی فعال محیط زیست وعضوفعال انجمن دوستداران محیط زیست پلدختردرباره انگیزه برگزاری این مراسم به خبرنگار تابناک گفت: ما برای مراسم جهانی ساعت زمین اینجا جمع شده ایم ومحل تجمع خود را نیز در میدان شهید بهشتی یعنی میدان مرکزی شهرانتخاب کرده ایم .

وی افزود: برای دومین سال متوالی است که این مراسم درپلدختر برگزارمی شودوهمچنین سال 93 پلدخترهفتمین شهر ایران ونخستین شهر لرستان بوده که این مراسم را برگزار کرده است.



این فعال محیط زیست تصریح کرد: هدف ازاین گونه برنامه ایی آگاهی بخشی درراستای تغییرات آب وهوایی ومصرف انرژی درجهان است وعلاوه برآن بالابردن فرهنگ مصرف درست وبهینه انرژی است.

کایدی با بیان اینکه روز 29 اسفند درتمام جهان به عنوان روززمین معرفی شده است عنوان کرد: درایران این مراسم در آستانه نوروز برگزار می شود.

این فعال محیط زیست با تقدیرازاداره آموزش وپرورش وشهرداری پلدختردرامرهمکاری با انجمن دوستداران محیط زیست پلدختربرای برگزاری این مراسم تاکیدکرد: انتظار داریم درسال آینده ادارات ودستگاهای دولتی حمایت بیشتری ازانجمن های محیط زیستی درامربرگزاری این مراسم انجام دهند.


همچنین دکترفاطمه احمدی دارای دکترای محیط زیست وفعال زیست محیطی اهل پلدخترنیزدررابطه با این مراسم به خبرنگار تابناک گفت: مراسم ساعت زمین یک حرکت نماین است که در سراسر جهان انجام می شود ودر پلدختر نیزدوسالی است که به همت فعالان محیط زیست این شهرستان انجام می گیرد.

این متخصص محیط زیست با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی به حفاظت از محیط زیست کمک می کند تصریح کرد: مراسم ساعت زمین نشان دهنده این است که اگر هر فرد در جامعه یک لامپ را خاموش کند در حفاظت از محیط زیست هم نقش به سزایی ایفا کرده است.

وی با اشاره به نقش مهم انجمنهای مردم نهاد وفعالیت های زیست محیطی این انجمنها عنوان کرد:زمینه فعالیت" ان. جی . او" ها فرهنگی و آموزشی بوده که آرمانشان در راستای حفظ محیط زیست است ودرضمن برنامه های مختلفی مانند روز زمین در 29 اسفندوروز طبیعت در روز سیزده به دردارند .


دکتر احمدی ادامه داد: چون در آستانه ایام نوروز هستیم وجمعیت زیادی از مردم به طبیعت روی می آورند انتظار می رود تمام افرادی که به طبیعت می روند هرکدام خودشان به عنوان یک محیط بان وحافظ محیط زیست عمل کنند.


این فعال محیط زیست با اشاره به آلودگی های محیط زیست به خاطر روند صنعتی شدن در جامعه تصریح کرد: اگر بخواهیم با این روند پیش برویم ضررشان را خودمان خواهیم دیدلذا بحث آموزش محیط زیست وفرهنگ زیست محیطی بوسیله انجمنها بسیارمهم است.

وی بیان کرد:تغییرات اقلیمی وخشکسالی ها وجود دارد ولی عامل بخش زیادی از آنها خودانسانها هستند.

دکترفاطمه احمدی در پایان سخنان خود یادآور شد:جای امیدواری است که در شهر کوچکی چون پلدختراینگونه انجمن فعالی بوجود آمده است ولی مردم باید شرکت بیشتری داشته باشند ودر این تشکل محیط زیستی عضو شوند مسئولین نیز لازم است که از این انجمن ها حمایت کنند.

دراین مراسم فعالان زیست محیطی حاضردر این مراسم با تقدیرازخبرنگار تابناک خواهان حضوردیگراصحاب رسانه وپوشش این مراسم در رسانه ها شدند.


لازم به ذکر است که در این مراسم از ساعت 30/20تا ساعت 30/21در حرکتی نمادین چراغهای میدان شهید بهشتی شهر پلدختربه مدت یک ساعت به خاطر احترام وارزش سیاره زمین خاموش شد.

گزارش: رضا جودکی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار