رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اقتصاد مقاومتی به مفهوم بها دادن به تولید و ثروت پایدار است به طوریکه منافع همگان تأمین شود.
کد خبر: ۲۰۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 22 March 2016

سید حامد عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: در تولید ملی باید مزیت‌های رقابتی را مد نظر قرار دهیم تا متناسب با شرایط بهترین تولید با کمترین هزینه را شاهد باشیم.

وی یکی از بازوان قدرتمند تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه به صادرات محصولات غیر نفتی، توسعه گمرک و تسهیل امر تجارت بیان کرد و گفت: همه این مؤلفه‌ها نقش حیاتی و کلیدی در تولید ثروت و منافع ملی داشته و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه تولید ثروت باید پایدار باشد و افزایش صادرات به توانمندی ثروت ملی کمک کند، تصریح کرد: همه این شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها به همدیگر مرتبط هستند و زمینه‌ای را فراهم می‌آورند تا توسعه واقعی همراه با مؤلفه‌های اقتصادی شکل بگیرد.

عاملی افزود: در همین راستا توسعه گمرک بیله‌سوار به عنوان تنها گمرک فعال و پویای استان اردبیل باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در این گمرک برخی‌ تجهیزات و امکانات مورد نیاز از جرثقیل گرفته تا دستگاه لسترینگ و اکسیری وجود ندارد و باید در سال جدید نسبت به تجهیز گمرک بیله‌سوار اقدام کرد.

وی ضرورت ایجاد روابط حسنه با کشورهای مجاور و تولید و صادرات کالاهای مزیت‌دار رقابتی را یادآور شد و بیان کرد: باید منافع هر دو کشور در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

عاملی موضوع تجهیز و تسهیل امر گمرک را در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری و حیاتی برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم همه این برنامه‌ریزی‌ها، هدف‌گذاری‌ها و رویکردها به توسعه و تقویت روزافزون اقتصاد داخلی کمک کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار