وقتی رئیس خانه مطبوعات پاسخگو نیست:
خانه مطبوعات سیاسی قزوین البته شهره خاص و عام در این رسانه است اما این بار خانه مطبوعات قزوین با انتخاب ناشایست خود در معرفی جوان نمونه رسانه قزوین این مطلب را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۲۳۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 24 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که هر ساله با معرفی جوانان برتر از استان قزوین برگزار می شود امسال هم حاشیه ساز شد. 
روند تعیین جوان نمونه در این جشنواره به صورتی است که دستگاه اجرایی یا همان معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان هیچ گونه دخالت و نظارتی بر انتخاب جوانان نخواهد داشت و دستگاه ها با توجه به دستورالعملی که به دست آن ها می رسد و با توجه به شاخص های بیان شده در این دستور العمل به انتخاب جوان نمونه دست می زنند. 
بر اساس شنیده ها اما این بار خانه مطبوعات قزوین با سیاسی کاری های خود باز هم نتوانست مقبولیت خود را در بین اهالی رسانه استان حفظ کند، چرا که هنوز هیچ شاخصه مشخصی برای اعلام جوان نمونه از سوی خانه مطبوعات بیان نشده است.
عبدالعظیم موسوی رئیس خانه مطبوعات قزوین هم البته در گفت وگو با تعدادی از خبرنگاران معترض به این انتخاب عنوان کرد: ما وقت کافی برای انتخاب درست نداشتیم و اداره کل ورزش و جوانان در مدت نیم ساعت از ما خواست تا جوان نمونه را انتخاب کنیم. این در حالی است که مهران قاسمی معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با تکذیب این بحث بیان کرد: طبق اسناد موجود از 3 هفته قبل دستورالعمل و نامه به ادارات مربوطه ارسال شده است.
از سوی دیگر انتخاب فردی که عنوان می شود امسال جوان نمونه حوزه رسانه در قزوین شناخته شده است نیز حواشی مختلفی را در بر داشته اگرچه فرد عنوان شده جوان فرهیخته و نمونه ایست اما جای شکی باقی نیست که ایشان در حوزه رسانه جوان برتر نیستند.
براین اساس تابناک در مصاحبه با رئیس خانه مطبوعات قزوین خواستار اعلام معیارها و شاخص های انتخاب شد اما عبدالعظیم موسوی بیان کرد: انتخاب ما حاصل مشورت بوده است و نمی توانیم معیارها و شاخص ها را عنوان کنیم. 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک با این مضمون که شما با رای خبرنگاران قزوین روی کار آمدید پس باید پاسخگوباشید نیز گفت: اگرچه با رای خبرنگاران روی کار آمدم اما من «نوکر» شما نیستم و کسی اجازه ندارد از من بازخواست کند.
هم چنین جمعی از افراد و فعالین رسانه ای قزوین با اعلام مخالفت خود با این انتخاب از مسئولین خواستار رسیدگی به این سیاسی کاری شدند.
اهالی رسانه استان با توجه به برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و رسانه ای در قزوین و هم چنین سابقه فعالیت رسانه ای از خانه مطبوعات خواستند اگر سابقه و تجربه درخشانی برای فرد منتخب وجود دارد عنوان شود.
شنیده ها حاکی از این است که با وجود این که بیش از 4 فرد از یک رسانه خاص در مجموعه خانه مطبوعات فعالیت می کنند «م؛ع» فرد منتخب این جشنواره با حمایت همین مجموعه خاص انتخاب شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستاره سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
این کارهای خانه مطبوعات خسته کننده شده

از ماست که بر ماست
دیگه نباید به اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات رای بدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار