مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 271 واحد پرورش ماهیان خوراکی و زینتی در این استان فعال هستند.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 08 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین ایرج رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 271 واحد پرورش ماهیان خوراکی و زینتی در این استان فعال هستند.
وی افزود: از این میزان واحد پرورش ماهیان خوراکی و زینتی، 199 واحد به کار پرورش ماهیان خوراکی و 72 واحد نیز در حوزه پرورش ماهیان زینتی فعالیت دارند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به پرورش 2 هزار و 693 تن ماهی خوراکی طی سال گذشته در این استان اضافه کرد: طی این مدت 232 میلیون و 693 هزار قطعه ماهی زینتی مورد تکثیر قرار گرفت.
رحمانی تصریح کرد: انواع ماهیان خوراکی در واحدهای پرورشی استان قزوین شامل چهار گونه کپور، یک گونه قزل‌آلا و دو گونه خاویاری است.
این مسؤول با اشاره به حمایت این سازمان از سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه شیلات از جمله تکثیر ماهیان سردآبی و حوزه مکانیزاسیون خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های مربوط به منابع آبی می‌توان با مصرف و بهره‌برداری بهینه از آب شاهد بهبود در امر توسعه این بخش در سطح استان قزوین بود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه اداره شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی با اداره‌کل دامپزشکی این استان برای کنترل موارد بهداشتی در زمینه پرورش ماهی همکاری تنگاتنگی دارد، یادآور شد: استان قزوین در این حوزه از استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود.
رحمانی با اشاره به بازرسی‌های مستمر از مراکز پرورش ماهی برای جلوگیری از استفاده مالاشیت گرین مطرح کرد: با نظارت‌های مستمر و جدی، قزوین در این زمینه جزو پاک‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار