معاون آموزش ابتدایی استان قزوین:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با اجرای برنامه های مبارزه با بیسوادی و انسداد مبادی آن رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.
کد خبر: ۲۴۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 20 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جلسه پیگیری انسداد بی سوادی با حضور معاونان و کارشناسان روز دوشنبه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد.

رضا طاهرخانی در این جلسه با اشاره به فعالیتهای معاونت آموزش ابتدایی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه یکی از مهمترین فعالیتهای معاونت آموزش ابتدایی تحقق پوشش تحصیلی صد در صدی دانش آموزان دوره انسداد و پیشگیری از بازماندگان از تحصیل است.

وی افزود: گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اصول مهمی است که شناسایی و جذب، آموزش و نگهداری تمامی کودکان لازم التعلیم دوره ابتدایی سنین ۶ تا ۱۱ سال در راستای این موضوع تعریف شده است.

طاهرخانی اراده و عزم جدی برای انسداد مبادی بی سوادی در استان را مستلزم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده حداکثری از امکانات رسانه ملی و رسانه های گروهی و اماکن مذهبی دانست.

معاون آموزش ابتدایی قزوین تصریح کرد: رفع موانع حضور کودکان لازم التعلیم مستلزم مشارکت همه دستگاه ها در کنار آموزش و پرورش استان است.

طاهرخانی گفت: بیسوادی موجب بروز بیشترین آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و کمبود معلم، فضا و امکانات از عوامل مهم در تحت پوشش قرار نگرفتن این گروه از دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان در سال گذشته با تحت پوشش قراردادن ۸۶.۹۸ درصد دانش آموزان موفق عمل کرده و در زمینه جذب نوآموزان و آموزش پیش دبستانی هم رتبه چهارم و در انسداد مبادی بی سوادی رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار