مدیرکل کانون پرورشی فکری استان قزوین:
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان از برگزاری مراسم افطاری روزه اولی‌ها با عنوان "مهمانی فرشته‌ها" در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 28 June 2016
مژده اروجی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای توسعه مراکز کانون با همت فرماندار آوج و اعضای شورای شهر و شهردار آبگرم و آوج دو قطعه زمین در این دو منطقه به کانون اهدا شده که با جذب اعتبارات لازم به زودی مراکزی در این مناطق احداث می‌شوند. 

وی با اشاره به نبود فضای فرهنگی در شهرک مهرگان افزود: زمینی نیز در شهرک مهرگان از سوی سازمان مسکن به کانون اهدا شده که طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای سال جاری خاطرنشان کرد: جشنواره قصه گویی استانی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک، دهمین سوگواره عاشورایی و برگزاری اردوهای درون استانی ویژه اعضا از جمله برنامه‌های کانون در سال جاری است. 

برگزاری جشنواره نماز و نیایش ویژه اعضای کودکان و نوجوانان

وی در ادامه اضافه کرد: برنامه هفت گذر با هدف توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با آثار و ابنیه‌های تاریخی استان برگزار می‌شود. 

اروجی تصریح کرد: اجرای انجمن ادبی نو غزل و برگزاری جشنواره نماز و نیایش ویژه اعضای کودکان و نوجوانان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های کانون در سال جاری است. 

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی و ایام دهه فجر، برگزاری جشن اسفند دونه دونه در اسفند ماه با هدف بزرگداشت آیین و رسوم ملی و همچنین مسابقه هفت سین از برنامه‌هایی است که برای سال جاری هدفگذاری شده است. 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به کودکان و نوجوانان تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف همچون آموزش و پرورش، سازمان عالی قاپو، کانون اصلاح و تربیت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منعقد شده است. 

وی عنوان کرد: با توجه به جمعیت دانش‌آموزی وجود 3 مرکز برای قزوین کافی نیست و توسعه مراکز، مساعدت مسئولان استانی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قزوین را می‌طلبد. 

اروجی با اشاره به تعداد اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: مجموع شرکت کنندگان در فعالیت‌های فرهنگی، علمی، ادبی، و هنری کانون در سطح استان 234 هزار نفر و در مراکز سیار 15500 نفر است. 

این مسئول ادامه داد: کل کتاب‌های کانون در استان نیز 228 هزار جلد با 33 هزار عنوان کتاب می‌باشد.

وی عنوان کرد: از فروردین ماه سال جاری تاکنون 7300 نفر از مخاطبین با گروه سنی 6 تا 17 سال در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مراکز ما حضور دارند. 

اروجی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: روخوانی آیات سوره‌های کوتاه قرآن به روش تکرار، بیان قصه‌های قرآنی، معرفی کتاب‌های مرتبط با قرآن و کتاب‌های مذهبی، معرفی خوراک‌های مفید در قرآن، تصویر سازی آیات قرآن از جمله برنامه‌های کانون در ماه مبارک رمضان است.

وی در پایان از برگزاری افطاری روزه اولی‌ها با عنوان "مهمانی فرشته‌ها" با حضور اعضای مراکز کانون و مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری و مشارکت کمیته امداد و شرکت نمایشگاه‌ها، پنج شنبه هفته جاری برگزار می‌شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار