مدیر مسکن و ساختمان استان قزوین:
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با امضاء تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان وانجمن صنفی استادکاران دوره تخصصی برای استادکاران ساختمانی برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 05 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی محمد پورکریم روز سه شنبه در جلسه امضاء تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی که در محل اداره راه وشهرسازی برگزار شد اظهارداشت: این تفاهم نامه به منظور برگزاری دوره آموزشی باهدف ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان بخش صنعت ساختمان برای استاد کاران، بین اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنفی استادکاران منعقد شده است.

وی افزود: این دوره ها به صورت آموزشهای عمومی و تخصصی برگزار می شود و موجب ارتقای دانش فنی استادکاران ساختمانی و آشنایی آنها با نیازهای علم روز مهندسی شده و تاثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت کارهای اجرایی ساختمانها خواهد داشت.

پورکریم تصریح کرد: این آموزشها با محور ترویج مقررات ملی ساختمان در کارگاههای ساختمانی بویژه رعایت مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان مبنی بر الزام به رعایت ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا و همچنین آشنایی استاد کاران ساختمانی با نقشه های کارگاهی برگزار می شود.
 
مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یادآورشد:مجری دوره های آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و اداره کل راه و شهرسازی نیز بر اساس وظایف خود مسئولیت نظارت در برگزاری دوره های آموزشی را بر عهده خواهدداشت.   

در ادامه عبدالرزاقی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان گفت: از سوی انجمن صنفی استاد کاران و کارگران ساختمانی تا کنون حدود ۲۵۰ نفر متقاضی در رشته های مختلف استاد کاران ثبت نام کرده اند.

وی اظهارداشت: مشارکت حرفه ای صاحبان صنوف ساختمانی در اجرای فعالیتهای ساختمانی از مهمترین اهداف این دوره های آموزشی است.

رئیس اداره نظانم مهندسی و مقررات ملی ساختمان اظهارداشت:ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان برای حرفه های مرتبط ساختمان از طریق فراهم کردن جلب مشارکت و ایجادزمینه همکری و تعامل میان صنوف ساختمانی باسازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

عبدالرزاقی همچنین با اشاره به اهمیت فراگیر شدن مجموعه اصول مقررات ملی ساختمان گفت:آموزش و ترویج مقررات به ویژه در بین کسانی که به صورت تجربی حرفه را آموخته اند و از نظر تئوری و عملی با این قوانین آشنایی کامل ندارند نیز از دیگر موارد مورد توجه در این تفاهم نامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار