مدیرمسکن و ساختمان‌اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای جهت برگزاری دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان بخش صنعت ساختمان برای استادکاران، بین‌اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنفی استادکاران منعقد شد.
کد خبر: ۲۵۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 06 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی محمد پور‌کریم با اشاره به اینکه این دوره‌ها به صورت آموزش‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: ارتقای دانش فنی استادکاران ساختمانی و آشنایی آنها با نیازهای علم روز مهندسی، تاثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت کارهای اجرایی ساختمان‌ها دارد.

وی در ادامه افزود: این آموزش‌ها با محوریت ترویج مقررات ملی ساختمان در کارگاه‌های ساختمانی مخصوصا رعایت مبحث 15 مقررات ملی ساختمان مبنی بر الزام به رعایت ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا و همچنین آشنایی استاد کاران ساختمانی با نقشه های کارگاهی برگزار می‌شود.

پور کریم با بیان این مطلب که مجری برگزاری این دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود، افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز بر اساس وظایف خود مسئولیت نظارت بر برگزاری این دوره های آموزشی را خواهد داشت.   

در ادامه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان گفت: از سوی انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی تاکنون حدود 250 نفر متقاضی در رشته های مختلف از استاد کاران ثبت‌نام بعمل آورده اند.

عبدالرزاقی خاطر نشان کرد: مشارکت حرفه ای صاحبان صنف‌های ساختمانی در اجرای ساختمان‌ها یکی از مهمترین اهداف این دوره های آموزشی است.

وی عنوان کرد: ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان جهت حرفه‌های مرتبط ساختمان از طریق فراهم ساختن جلب مشارکت و ایجاد زمینه همکاری و تعامل میان صنوف ساختمانی با سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

عبدالرزاقی همچنین با اشاره به اهمیت فراگیر شدن مجموعه اصول مقررات ملی ساختمان عنوان کرد: آموزش و ترویج این مقررات به ویژه در بین کسانی که به صورت تجربی حرفه را آموخته‌اند و از نظر تئوری و عملی با این قوانین آشنایی کامل ندارند نیز از دیگر موارد مد نظر در این تفاهم نامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار