نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان قزوین از حضور 13 هزار و 619 داوطلب این استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 12 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین؛ دکتر عباس کاویانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (24 و 25 تیرماه) و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در پنج شهرستان این استان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: 8 هزار و 296 داوطلب این آزمون در دانشگاه های بین المللی امام خمینی (ره)، پیام نور و آموزشکده فنی شهید بابایی با یکدیگر رقابت می کنند.
کاویانی تعداد داوطلبان آزمون دانشگاه های سراسری این استان را به ترتیب در شهرستان آبیک 960، در البرز یک هزار و 889، در تاکستان یک هزار و 893 و در بوئین زهرا 581 داوطلب اعلام کرد.
به گفته وی، 59 درصد داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه های سراسری کشور را دختر و 41 درصد را نیز پسر تشکیل داده و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه به رشد یک تا دو درصدی داوطلبان در شهرستان قزوین نسبت به سال گذشته اشاره و یادآور شد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در عصر همان روز برگزار می شود.
کاویانی اضافه کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز در عصر همان روز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز توزیع کارت های ورود به آزمون از 20 تیرماه، افزود: داوطلبان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در کارت ورود به جلسه می توانند قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به باجه های رفع نقص در حوزه امتحانی، نسبت به رفع آن اقدام کنند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان قزوین اضافه کرد: آزمون سراسری سال 95 در نوبت های صبح از ساعت 7 و 30 دقیقه و در نوبت بعدازظهر از ساعت 15 آغاز و داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون باید در حوزه های امتحانی خود حاضر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار