زیرزمین هایی که دردسترس نیست؛
تابناک: وقتی به یکی از آرایشگاه‌های زیرزمینی شهر سر می‌زنیم متوجه می شویم خدماتی که در این آرایشگاه‌ها از سوی مردان به زنان ارائه می‌شود تنها منحصر به کوتاهی مو نیست و خدماتی از قبیل ماساژدرمانی و رنگ مو نیز ارائه می شود.
کد خبر: ۲۵۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 13 July 2016

تابناک اصفهان: در سال‌های نه چندان دور، وقتی یک خانم از کنار یک آرایشگاه مردانه رد می‌شد شاید حتی جرات سربلند کردن و نگاه کردن به داخل مغازه را هم نداشت. آن را جزئی از حریم مردانه اجتماع می دانست که نباید به آن سرک بکشد.

وقتی هم که بچه‌های کوچک را می‌خواستند پیش آرایشگاه مردانه محل ببرند، مادر همیشه بیرون مغازه منتظر می‌ماند تا پدر در کنار کودکش، موهای فرزند را کوتاه کنند. اما این روزها و در کنار هزار و یک پدیده اجتماعی که هروز قارچ‌گونه در گوشه و کنار شهرهای بزرگ رشد می‌کند، می‌توان شنید و حتی دید که زنان به آرایشگاه‌های مردانه می‌روند!.

بله. درست می‌خوانیم. پدیده‌ای اجتماعی دیگری در شهرهای بزرگ سربرآورده که شاید کنترل و برخورد با آن هم چندان ساده نباشد.

از روزی که آرایشگاه های زیرزمینی در برخی شهرهای کشورمان سربرآوردند و اتحادیه هم به دلیل در دسترس نبودن آدرس این اماکن قدرت نظارت و برخورد با متخلفان را نداشت، پدیده‌هایی همچون رفتن زنان و به ویژه دختران جوان به آرایشگاه های زیرزمینی مردانه رواج یافته است.

وقتی این موضوع را موشکافی بیشتر می کنیم و به یکی از آرایشگاه های زیرزمینی شهر سری می‌زنیم متوجه می شویم که خدماتی که در این آرایشگاه ها از سوی مردان به زنان ارائه می شود تنها منحصر به کوتاهی مو نیست و خدماتی از قبیل ماساژدرمانی و مانیکور و پدیکور و رنگ مو نیز از سوی پسران جوان آرایشگر به زنان و دخترانی که به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند، ارائه می شود.

سارا یکی از دخترانی است که به این آرایشگاه ها مراجعه کرده وقتی، دلیل نرفتنش به آرایشگاه زنانه را جویا می شویم، دقت در کار و حرفه ای بودن مردان آرایشگر در مقایسه با زنان را در دلیل رفتن به آرایشگاه مردانه عنوان می کند.

اما بعد از صحبت با دختران و زنانی که مشتری دائمی آرایشگاه‌های مردانه شده اند، به این نکته پی می بریم که معضل آرایشگاه های زیرزمینی و بدون مجوز زمینه ساز گسترش این روند شده است.

زیرزمینی بودن این مکان‌ها سبب شده تا اتحادیه آرایشگاه‌های مردانه نیز قدرت لازم برای برخورد با این آرایشگاه‌ها نداشته باشد و به دلیل نقل مکان‌های مکرر این آرایشگاه‌ها عملا دسترسی به این آرایشگاه‌ها به صفر برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
این ترویج اباحه گری است و افساد نسل آینده! خدا به ما رحم کند که نخبگانمان مهاجرت و جوانانمان به ابتذال کشیده می شوند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
سلام - تا فرهنگ مردم درست نشود هيچ کاري نميتوان کرد خدا به همه ما رحم کنيد چون همه ما در اين زمينه مقصريم -
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار