رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: یک هزار و 632 دانش آموز دختر وپسر مدارس شهرستان ها به مرحله استانی سی وسومین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز راه یافتند.
کد خبر: ۲۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 21 April 2015
تابناک بوشهر: سید اسدالله حسینی روز سه شنبه در گناوه افزود: برگزاری این مسابقات نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان و جامعه و جذب دیگر دانش آموزان دارد.

وی اظهارکرد: این دوره از مسابقات در سه منطقه استان شامل شهرستان های گناوه ، کنگان و تنگستان پیش بینی شد که مسابقات در شهر گناوه به عنوان اولین منطقه برگزارکننده در 31 فروردین به اتمام رسید.

حسینی افزود: تعداد 42 هزار دانش آموز در سی و سومین دوره مسابقات قرآنی در شهرستان های استان شرکت کردند که مرحله اول و دوم آن در آذر و دی ماه سال گذشته در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار و مرحله سوم نیز در فروردین و اردیبهشت ماه امسال درنظر گرفته شد که پس از اتمام نتایج آن اعلام می شود.

حسینی گفت: دانش آموزان شرکت کننده در 16 رشته قرائت، حفظ و تفسیر قرآن، نهج البلاغه، اذان، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام و انشای نماز با هم رقابت می کنند که 9 رشته آن متعلق به پسران و مابقی مربوط به دختران است.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر افزود: نفرات اول این مسابقات در مقطع متوسطه اول و دوم براساس تفکیک پایه ورشته به مسابقات کشوری که در مردادماه امسال در استان خراسان رضوی(مشهد) و استان فارس(شیراز) برگزار می شود، راه می یابند و پایه ابتدایی تنها در مرحله شهرستانی انتخاب می شوند.

وی بیان کرد: در پایان مرحله استانی از دانش آموزان برتر اول تا سوم در خردادماه امسال در بوشهر در آیین ویژه ای تجلیل می شود.

حسینی از میزبانی شهرستان گناوه به عنوان منطقه شمالی استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: حضور مسوولان این شهرستان در مسابقات باعث دلگرمی دست اندرکاران و دانش آموزان شد.

وی اظهارکرد: تعداد 38 داور مجرب و باسابقه استان بوشهر در شهرستان گناوه بر اجرای این مسابقه که دانش آموزان شهرهای دیلم، جزیره خارک، بندرریگ، سعدآباد و شبانکاره بودند، حضور داشتند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر افزود: ادامه این مسابقات در سوم اردیبهشت جاری به میزبانی کنگان و باحضور دانش آموزان جم، عسلویه، بردخون و دیر و در ششم اردیبهشت باحضور بوشهر، دشتی، دشتستان، دلوار و کاکی به میزبانی تنگستان برگزار خواهدشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار