مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مهمترین و توانمندسازی مددجویان بهزیستی و کاهش افراد تحت پوشش مهمترین رویکرد بهزستی در استان قزوین است.
کد خبر: ۲۶۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حسن افشار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در اداره بهزیستی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سازمان بهزیستی با حجم گسترده ای از فعالیتها روبرو هستیم و بیش از ۱۶۲ نوع خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی افزود: قبل از تولد تا پس از مرگ خدمات بهزیستی ادامه دارد و در انجام وظیفه خود با فرهنگ سازی و پیشگیری ابتدا باید تلاش کنیم تا هیچ فردی به جامعه تحت پوشش اضافه نشود و در گام دوم رسالت ما توانمندسازی افراد برای بازتوانی و گذران زندگی است تا از چرخه پوشش این نهاد خارج شوند.

مدیرکل بهزیستی گفت: برخلاف برخی ادارات رویکرد ما به هیچوجه افزایش آمار افراد تحت پوشش نیست زیرا در این صورت آسیبها روبه افزایش خواهد بود.

وی بیان کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید همه دستگاهها همکاری کنند و در این میان آموزش و مهارت آموزی افراد بسیار موثر و تعیین کننده است.

افشار اضافه کرد: بهزیستی در زمینه سازی برای ارائه خدمت به گروههای آسیب پذیر سهم خود را ادا می کند اما در بسیاری از مشکلات و آسیب ها و معلولیتها این سازمان هیچ نقشی ندارد و اگرجاده ها ایمن نیست و با سوانح شاهدکشته و مجروح شدن افراد هستیم و یا با ورود مواد مخدر عده ای در دام مواد مخدر می افتند ما نقش نداریم اما در درمان و پیشگیری بیشترین مسئولیت را داریم.

وی گفت: اگر کارکردها اصلاح شود می توان امیدوار بود تا بهزیستی به اهداف خود دست یابد و در این میان رسانه های گروهی هم می توانند نقش بیشتری ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار