مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: درآمد سالانه کشاورزان از تولیدات محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف در شهرستان مرزی گرمی بیش از 477 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۲۶۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 18 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سیدنورالدین شارعی صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران در گرمی با اشاره به آخرین وضعیت تولید محصولات کشاورزی در گرمی اظهار کرد: سالانه ما در شهرستان گرمی شاهد تولید 285 هزار تن انواع محصولات کشاورزی هستیم که فعالان این بخش از طریق فروش این محصولات امرار معاش می‌کنند.

وی به وضعیت کشت و زرع در گرمی اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری با کاشت به موقع محصولات متنوع به ویژه غلات در 63 هزار هکتار شاهد کشت گندم و 10 هزار هکتار نیز شاهد کشت جو بودیم که با بارندگی‌های مناسب فصل پاییز و زمستان وضعیت مطلوب و مناسبی را در کشت و زرع شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: سالانه درامد کشاورزان از تولیدات محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف در شهرستان مرزی گرمی بیش از 477 میلیارد تومان است.

شارعی میانگین بارش در این شهرستان را 341 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش به نسبت میانگین بلند مدت 22 میلی‌متر افزایش نشان می‌دهد.

وی پیش‌بینی تولید گندم را در گرمی 115 هزار تن و جو را 24 هزار تن اعلام کرد و گفت: از آغاز برداشت محصول در گرمی که از 20 خرداد ماه آغاز شده است تاکنون 95 هزار تن محصول گندم زارعان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص گرمی که دارای مناطق گرمسیر و سردسیر است برداشت محصول همچنان ادامه دارد به طوری که ما در پنج مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در خدمت هموطنان هستیم.

شارعی اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی برداشت محصول البته این تعداد مراکز خرید در شرایط کنونی به دو مرکز کاهش پیدا کرده و عملیات خرید تا کیلوی آخر و تحویل زارعان ادامه پیدا می‌کند.

وی از افزایش 10 هزار تنی تولید گندم در گرمی خبر داد و یادآور شد: خرید جو نیز در یک روند متفاوت که چندان راضی‌کننده نیست با همراهی و پشتیبانی دام و فروش از طریق بورس انجام می‌شود که این خود تاخیر و تعللی را در پرداخت بهای جوی تحویلی زارعان به وجود آورده است.

پرداخت بهای گندم‌کاران به صورت ملی و متمرکز انجام می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی در مورد پرداخت نشدن بهای زارعان گندم‌کار نیز عنوان کرد: تا 29 خرداد ماه زارعانی که محصول خود را تحویل مراکز خرید دادند تا به امروز پرداخت شده و این پرداختی‌ها به شکل روزانه رصد می‌شود اما پرداخت بهای گندم‌کاران به شکل متمرکز و ملی انجام شده و ما دخالتی در این زمینه نداریم.

شارعی با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب و بارگیری و حمل محصول به سیلوها و انبارهای سایر مناطق گفت: آهنگ حمل گندم به سایر مناطق به گونه‌ای است که گاه روزانه چهار بار انبارها و سیلوهای موجود در این شهرستان که 4 هزار و 500 تن ظرفیت دارد انجام می‌شود.

وی افزود: قطعا با پیگیری‌هایی که از طریق مسؤولان استانی انجام می‌شود تلاش بر این است تا با عنایت مسؤولان کشوری پرداخت بهای گندم‌کاران به شکل متمرکز و از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده و به حساب آنها واریز شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار