استاندار قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک:
استاندار قزوین با شرح کامل روند تغییر مدیران توسط استاندار، گفت: هر تغییری که حس کنم به سود مردم است و می تواند اهداف دولت تدبیر و امید را بهتر اجرایی کند حتما انجام خواهم داد.
کد خبر: ۲۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 19 July 2016
فریدون همتی، استاندار قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تابناک استان قزوین با اشاره به روند تغییر مدیران در استان قزوین اظهار کرد: هر تغییری که به نفع مردم باشد انجام خواهم داد.
وی افزود: وظیفه دارم هر تغییری را که حس کنم به سود مردم است و می تواند اهداف دولت تدبیر و امید را بهتر اجرایی کند انجام بدهم و اگر در برابر آن کوتاهی کنم باید پاسخگوی خدای متعال، وجدان عمومی و دولت محترم باشم.
همتی با اشاره به گلایه های خود از برخی مدیران و معاونین استانداری بیان کرد: برخی اوقات گلایه‌ها برای ایجاد دغدغه در بین مدیران و شتاب بخشی بیشتر به آنها است ولی اگر به این نتیجه برسم که تغییر لازم است حتما آن را اجرایی میکنم.
برای تمامی اقشار و صاحب نظران در استان احترام قایلم
وی با اشاره به برخی گلایه‌ها در رابطه با انتصابات در استان قزوین تصریح کرد: برای تمامی اقشار، گروه‌ها و صاحب‌نظرانی که بر روی انتصابات و بکارگیری افراد حساسیت خاص نشان میدهند احترام قائلم اما باید از این فرصت استفاده کنم و نکاتی را برای روشنگری بیان کنم.
مقام عالی دولت در استان قزوین گفت: تمامی اختیارات در عزل و نصب ها برای استاندار در قالب قانون مشخص شده و استاندار باید بر طبق همین اختیارات و قوانین حرکت کند.
وی اظهار کرد: تعیین مدیر برای وزارت‌خانه‌ها و سازمانهایی که در استان حضور داشته و نماینده دارند بر عهده وزیر است و آن سازمان یا وزارت‌خانه وظیفه دارد وقتی شخصی را با در نظر گرفتن تمام اوصاف انتحاب کرد و به نتیجه رسید که وی میتواند اهداف آن مجموعه را در استان دنبال کند باید با استاندار هماهنگ کنند .
همتی عنوان کرد: بنابر این دستگاه هایی که وزارت خانه و سازمان های مرکزی دارند تعیین نفر با آنهاست ولی باید با استاندار هماهنگ شوند.
وی بیان کرد: بخشی  از دستگاه ها مانند کمیته امداد، صداوسیما، قوه قضاییه و... خارج از دولت هستند و  اختیار انتصاب نیز با خود آنها است اما این دستگاه نیز با استاندار هماهنگ عمل کنند تا استاندار بتواند به‌خوبی توازن و هماهنگی را بین دستگاه های استان، اجرایی کند و بتواند اهداف حکومت دولت و نهادها را  پیاده کند.
استاندار قزوین ادامه داد: انتصاب برخی مدیران مانند فرمانداران، معاونین استاندار، بخشداران و مدیران استانداری بر عهده استاندار است و استاندار نیز به تناسب نوع وظیفه، توانمندی، شایسته سالاری، تخصص، اعتقاد به برنامه ها و اهداف دولت و ویژگی های دیگر، فرد را منصوب می‌کند.
وی اضافه کرد: طبیعتا این احتمال وجود دارد که افراد دیگری در استان وجود داشته باشند که دارای این قابلیت ها باشند اما من آنها را نشناسم .
این مسئول تأکید کرد: پیشنهادهای مختلفی از طرف شخصیت ها و طیف های مختلف به من می رسد اما من تا وقتی بررسی لازم را انجام ندهم و به این یقین نرسم که فرد معرفی شده بر اساس شاخصه هایی که گفتم توانمندی لازم را برای انجام این مسئولیت دارد هرگز او را انتخاب نخواهم کرد.
وی افزود: من به عنوان یک استاندار چون باید پاسخگوی عملکرد این فرد باشم باید خود به شناخت کافی در مورد این افراد برسم .
به جای حساسیت بر روی افراد، از من کار بخواهید.
همتی خاطرنشان کرد: درخواست و تقاضای من از همه گروه ها، شخصیت ها و افراد دارای تریبون در استان این است که به جای حساسیت بر روی افراد، از من کار بخواهید.
وی گفت: هرکسی که توسط بنده در استان قزوین انتصاب می شود یکی از شرایط اولیه او اعتقاد به نظام و رهبری و ارزشهای نظام و همچنین اعتقاد و وفاداری به برنامه های دولت و تلاش برای پیاده کردن آنها است.
استاندار قزوین اظهار کرد: توانمندی، شناخت و تخصص فرد نسبت به مسئولیتی که باید آن را بر عهده بگیرد از دیگر شاخصه‌های انتخاب توسط بنده است و حتما آن را در نظر خواهم گرفت.
وی افزود: امروز در سطح جامعه به دلیل تحولی که بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها صورت گرفته نیروی تحصیل کرده فراوانی داریم ولی واقعا سیستم و نظام مدیریتی و تعداد مدیران محدود است و نمی‌توان همه این جوانان را به کار گرفت.
همتی تأکید کرد: متأسفانه برای بکارگیری برخی نیروها محدودیت قانونی داریم .
وی عنوان کرد: یکی از وظایف استاندار نظارت بر عملکرد همه مدیران است و اگر کوتاهی می بیند باید به موقع وارد شده و ضمن دادن رهنمود کار را مطالبه کند و اگر آن مدیر توانست از عهده کار بر بیاید به هدف رسیده ایم اما اگر نتوانست به چهارچوب لازم برسد با وزارت خانه درمیان می‌گذاریم تا تغییر مفید انجام شود.
مقام عالی دولت در استان قزوین تصریح کرد: باید بین اختیاراتی که مستقیما استاندار در عزل و نصب دارد و مدیرانی که در اختیار وزارتخانه هستند و مدیرانی که خارج از وزارت‌خانه‌ها و دولت هستند تفکیک قائل شویم.
وی ادامه داد: من نظرات همه افراد را با حوصله مورد توجه قرار می دهم و بررسی میکنم و اگر ببینم در آن پیشنهاد خیری نصیب استان می شود حتما آن را عملی می‌کنم.
جایگاه و سطح استان قزوین ، جایگاه پایتخت است
همتی ادامه داد: انتظار من از بزرگان، افراد دارای تریبون،  نخبگان، شخصیت ها، تشکل ها و گروه های استان این است که به جای حساسیت روی افراد، نگاه های خود را به سمت کار و خدمت به مردم سوق دهند .
وی عنوان کرد: شرایط و ویژگی استان قزوین به گونه ای است که ما در استان مدیر بومی و غیر بومی نداریم و آنچه برای مردم در اولویت خواهد بود خدمت است.
این مسئول در پایان با بیان اینکه جایگاه و سطح استان قزوین، جایگاه پایتخت است و در پایتخت چیزی به نام بومی و غیر بومی نداریم، یادآور شد:  سطح و جایگاه استان قزوین بالا است و باید مثل پایتخت شایستگان را از همه جا شناسایی کرده و بکار بگیریم تا به نظام دولت و ملت خدمت بهتری عرضه کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
قزوین به علت انتخاب مدیران ناکارآمد وباندی وهمچنین تداوم مدیران دولت قبل به استان بی تحرک وثابت تبدیل شده است که مقصراصلی خوداستانداراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار