معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: توسعه فناوری اطلاعات نقش بسیار سازنده ای در پیشرفت اقتصاد استان ایفا می کند.
کد خبر: ۲۶۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 21 July 2016
به گزارش تابناک از فزوین به نقل از خبرنگار مهر، عباس علی درافشانی روز پنجشنبه در نشست با معاون امور دولت و مجلس وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با توجه به داشتن بسترهای مناسب، سرمایه گذاری های انجام شده و پیشرفت های سخت افزاری در ردیف استان های پیشرو در این حوزه  به شمار می رود و توسعه فعالیتهای بخش «آی سی تی» می تواند به سبز شدن اقتصاد استان کمک کند.

وی افزود: استان قزوین در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از موقعیت و جایگاه خاصی در کشور برخوردار است که باید این جایگاه تقویت شده و ارتقا پیدا کند.

درافشانی گفت: نرخ بیکاری استان در حال حاضر ۱۱.۷  درصد است که بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و باید با برنامه ریزی و تلاش دستگاهها این میزان را تک رقمی کنیم.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی بخشهای صنعت، کشاورزی و گردشگری متکی به حوزه فنآوری است و نقش کلیدی این حوزه در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار آشکار است و حوزه فناوری اطلاعات به دلیل ظرفیت بالای خود می توان سهم زیاید در توسعه استان داشته باشد.

درافشانی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای حوزه فناوری اطلاعات، لازم است گام های اساسی در این زمینه بر داشته شود زیرا توجه به این حوزه رونق کسب و کار را به دنبال خواهد داشت.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: به منظور استفاده از دستاوردها و مزایای فن آوری اطلاعات و ارتباطات پروژه هایی که برای استان طراحی شده باید هر چه سریع تر عملیاتی شود تا بتوان شاخص های توسعه را بهبود بخشید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بر ضرورت نگاه ویژه به توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات در روستاها تاکید کرد وگفت: حوزه فناوری اطلاعات در مناطق روستایی باید تقویت شده و زیرساخت های آن فراهم شود و در این مسیر به روستاها توجه بیشتری کرد.

در این جلسه براری معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ۱۱ پروژه راهبردی برای استفاده بهینه از زیرساختهای ارتباطی و مرتبط با فناوری اطلاعات را که می تواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرعت اجرایی شده و منجر به ایجاد شغل و خلق ثروت شود ارائه کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد نحوه حمایت وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و حمایت استانداری تاپایان مرداد ماه برای ارائه خدمات الکترونیک در دستگاهها و همچنین ایجاد شهرک تولید محتوی و توسعه زیرساختها مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار