امام جمعه تهدید به افشاگری کرد:
امام جمعه قزوین گفت: ریز اسامی مسئولان متخلف را در اختیار داریم و به موقع اسامی آنها را ابلاغ می‌کنیم تا مردم تصمیم بگیرند که چگونه باید با این گونه مسئولان برخورد شود.
کد خبر: ۲۶۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 22 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ع) برگزار می‌شود، به سالروز نبرد امیرالمؤمنین امام علی (ع) با عمرو بن عبدود اشاره و اظهار کرد: وقتی امام علی (ع) در مقابل عمرو بن عبدود ایستاد پیامبر (ص) فرمودند: همه اسلام در مقابل همه کفر ایستاده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر عمرو بن عبدود پیروز می‌شد امروز دین و نمازی باقی نمانده بود، افزود: وقتی امام علی (ع) انتقام خدا را از دشمن خدا گرفت و آن ظالم را به خاک مذلت کشاند، رسول الله (ص) فرمودند: ارزش این ضربه از عبادت جن و انس (بدون مشخص کردن زمان) بیشتر است، زیرا اگر این ضربه نبود کفر بر عالم مستولی می‌شد.
صرفه جویی در مصرف آب و برق و رعایت حق دیگران مصداق تقواست
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه مردم را به رعایت حقوق یکدیگر در مصرف آب و برق توصیه و خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت گرمایی رعایت حقوق یکدیگر در مصرف آب و برق بسیار لازم و ضروری و مصداق تقواست.
امام‌جمعه قزوین در این خصوص با بیان اینکه حل مشکلات کم آبی و برق نیازمند مشارکت همگانی است و تنها به دست مسئولان حل نمی‌شود، ادامه داد: باید به گونه‌ای از آب و برق استفاده کنیم تا مردم به صورت عادلانه بتوانند از آنها بهره‌مند شوند و در این مسیر مردم باید در کنار مسئولان مشارکت جدی داشته باشند.
ابعاد کودتا در ترکیه
وی در ادامه به کودتای ترکیه هم اشاره و تأکید کرد: اردوغان گمان می‌کند جمعیتی که در مقابل کودتاچیان قیام کردند و آنها را سر جایشان نشاندند، به خاطر او قیام کردند؛ در حالی که مردم ترکیه به خاطر جلوگیری از آشوب و فتنه و جلوگیری از ورود تروریست ها و داعش به کشورشان این اقدام را انجام دادند.
حجت‌الاسلام عابدینی بیان کرد: اردوغان به خاطر هماهنگی‌هایی که با صهیونیست ها، امریکایی‌ها و سعودی‌ها داشته، پیش مردم کشورش محکوم است و این اقدام مردم به معنای حمایت از اردوغان نبود.
سکوت رسانه‌های استکباری
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به سکوت رسانه های غربی، امریکایی و استکباری در مقابل جنایت‌هایی که در جای جای عالم رخ می‌دهد اشاره و اذعان کرد: امروز در کشمیر، یمن، سوریه و عراق جنایت‌های هولناکی رخ می‌دهد اما رسانه‌های استکباری در مقابل آن سکوت اختیار کرده‌اند، در حالی که اگر از میان آنها کسی به خاطر جنایت در نقطه‌ای از عالم دستگیر شود، تمام رسانه‌های خود را تا آزادی آن جنایتکار بسیج می‌کنند.
وظیفه خطیب جمعه و نمازگزاران
وی به سالروز آغاز نماز جمعه اشاره و به تشریح وظایف خطیب و نمازگزاران جمعه پرداخت و گفت: خطیب و نمازگزاران باید بکوشند تا وحدت، همدلی و همنوایی در جامعه ایجاد شود و الحمدالله امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده و باید برای پایداری آن تلاش نماییم.
خطیب جمعه قزوین تحکیم روح تقوا و حرکت جمعی برای اجرای تقوای الهی در همه مسائل زندگی را دومین وظیفه خطیب و نمازگزاران دانست و اظهار کرد: اینکه صحبت از تقوا در هر دو خطبه واجب شده نباید به امری تشریفاتی تبدیل شود بلکه باید نگاه کاربردی به تقوا داشته باشیم و راهکارهای کاربردی شدن تقوا در زندگی مردم را برای آنها تشریح نماییم.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اجرای روح معنویت و تشویق و ترغیب عمومی برای ایجاد فضایل اخلاقی و معنوی در جامعه از دیگر وظایف خطیب و نمازگزاران است. اجرای این هدف در نهایت باید باعث تقویت روحیه برادری و اخوت در میان مردم می‌شود.
وی وظیفه چهارم خطیب و نمازگزاران را رصد اوضاع و احوال مسلمانان در همه جای عالم معرفی و تأکید کرد: همه وظیفه داریم از اوضاع و احوال مسلمانان آگاهی پیدا کنیم. آنهایی که می‌گویند نه غزه، نه لبنان عطوفت انسانی و اسلامی ندارند و بویی از قرآن و ایمان نبرده‌اند و شعار نه غزه، نه لبنان شعار فتنه‌گران است.
حجت‌الاسلام عابدینی رصد اوضاع و احوال همه بندگان خدا، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند را از دیگر وظایف خطیب و نمازگزاران جمعه دانست و تصریح کرد: باید از اوضاع همه کسانی که در عالم در ظلم و ستم زندگی می‌کنند آگاهی داشته باشیم و با تحلیل و بررسی چاره‌ای برای مشکلات آنها بیندیشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین شناسایی و رصد اقدامات دشمنان را از دیگر وظایف خطیب و نمازگزاران جمعه دانست و گفت: باید بدانیم که آنها با برجام چه اقدامی می‌خواستند انجام دهند، هر روز ابعاد مختلف بد عهدی امریکایی‌ها و غربی‌ها در قصه برجام مشخص می‌شود و خود دست اندرکاران این توافق بر ناکارآمدی برجام و بدعهدی طرف های مقابل اذعان می‌کنند.
وی شناسایی و تعقیب اهل نفاق و درویی را از دیگر وظایفی دانست که باید از سوی خطیب و نمازگزاران جمعه دنبال شود.
امام جمعه قزوین تعلیم، تذکر دادن، موعظه، نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر، بیان مسائل قرآنی و سیره پیامبر (ص) و آل پیامبر را از وظایف دیگر خطیب و مردم در نماز جمعه معرفی کرد.
تلاش نافرجام و غیر قانونی برخی از مسئولان استان برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی هفت سنگان
حجت‌الاسلام عابدینی به تلاش برخی‌ها برای تغییر کاربردی غیر قانونی 30 هکتار از زمین های مرغوب و حاصل خیز هفت سنگان اشاره و تأکید کرد: این 30 هکتار از زمین های کشاورزی بسیار مرغوب هستند و رهبری هم تأکید کرده‌اند هیچ کسی اجازه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را ندارد، حتی اگر بخواهد بر روی آن حوزه علمیه ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای دست به دست هم داده بودند، شاید هم از اختیارات مدیریتی خودشان امانت وار رفتار نکرده بودند و این زمینه‌ها کم کم داشت از حیّز انتفاع کشاورزی خارج و به مالکیت خصوصی افرادی در می‌آمد و اینکار در حال تمام شدن بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چند ماه پیش در شورای عالی شهرسازی و معماری در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شد و خوشبختانه مصوبه‌ای که از آن شورا خارج شد، ممنوعیت استفاده از این زمین‌ها و تغییر کاربری آنها بود و با این اقدام جلو یک فاجعه گرفته شد.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: از شورای عالی معماری و شهرسازی برای این اقدام تشکر می‌کنیم که به داد مردم، بیت المال و همان کسانی که قصد تغییر کاربری را داشتند رسیدند تا به این ظلم آلوده نشوند.
وی بیان کرد: به مسئولانی که به این معنا آلوده شده‌اند نصیحت می‌کنیم و هم به آنها به نمایندگی از همه نمازگزاران دستور می‌دهیم که دیگر این روند غلط را ادامه ندهند، بنی اسرائیلی عمل نکنند و قانون را دور نزنند و مال را برای خودشان و به نام اطرافیانشان ثبت و ضبط نکنند و هر چه سریع‌تر از این راه غلط بازگردند.
حجت‌الاسلام عابدینی تأکید کرد: بعضی گفته بودند که حالا امام جمعه چیزی گفته و شما هم کار خودتان را انجام دهید و گفته بودند که گلوله‌های امام جمعه مشقی است. ما ثابت می‌کنیم که گلوله‌های ما جنگی است و این را رها نخواهیم کرد و پیگیری می‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: به همه کسانی که خودشان را به این معنا آلوده کرده‌اند اخطار می‌کنیم که ریز اسامی آنها را در اختیار داریم و به موقع اسامی آنها را ابلاغ می‌کنیم تا مردم تصمیم بگیرند که چگونه باید با این گونه مسئولان برخورد شود.

 وی یادآور شد: از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری خواهش می‌کنیم نگذارند تا به حق مردم آسیبی وارد شود.
تفسیر تقوا در رعایت اموال عمومی
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تقوا مانع از خیانت به بیت‌المال می‌شود، اظهار کرد: خدای متعال برای اینکه انسان را به تقوا مزین کند، در آن شیرینی‌ها و جاذبه‌هایی را قرار داده است و اگر ما آن شیرینی‌ها و جاذبه‌ها را بشناسیم برای رسیدن به تقوا بی‌قراری خواهیم کرد.
امام‌جمعه قزوین گفت: تقوا انسان را از گرفتاری‌ها نجات داده، بن بست‌ها را از سر راه او بر داشته و درهای بسته را به روی انسان می‌گشاید.
وی تصریح کرد: تقوا موجب فراوانی در رزق انسان می‌شود و اگر انسان اهل تقوا شود خداوند از راه‌هایی که انسان تصور نمی‌کند به او رزق مادی و معنوی عنایت می‌کند.
حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه اگر انسان به خدا تکیه کند، خدا او را بس است، ادامه داد: انسان با تقوا هیچ گاه به قدرت طلبان، خانواده و فرزند تکیه نمی‌کند و تکیه او همواره به خداوند است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: رزق و مال دو موضوع متفاوت است و نباید این دو با هم اشتباه گرفته شوند. ممکن است کسی مال زیاد داشته باشد اما از رزق بی‌بهره باشد و مال زیاد او موجب وزر و وبال او شود؛ در حالی که رزق هیچ گاه موجب وزر و وبال انسان نخواهد شد.
وی یادآور شد: ممکن است مال از هر راهی از جمله حرام و ظلم به دست آید اما رزق تنها آن چیزی است که از ناحیه خدا به انسان می‌رسد و هیچ ظلم و حرامی در آن وجود ندارد و در نهایت موجب سعادت انسان خواهد شد.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در تعریف مؤمنان می‌گوید: مؤمن کسی است که عهد و پیمان خود را با خداوند رعایت می‌کند.
حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که گاهی ممکن است یک امضای آنها میلیاردها تومان را جابجا کند و ضروری است در چنین زمان‌هایی آنها رعایت حق و حقوق مردم را بر مبنای موازین دینی و الهی لحاظ کنند و بدانند که چنین عملی بر اساس تقوای الهی است.
وی بیان کرد: خداوند در خصوص متجاوزان به بیت‌المال می‌گوید: آنها رفتارشان با مال به دور از تقوای الهی است و آنها همواره در پی بریز و بپاش هستند و چنین افرادی شرف شما را از شما می‌خرند و مثل شیطان از شما سواری می‌گیرند و باید مراقب آنها باشید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید: هر کسی که از پول بیت‌المال به ناحق برداشت کند و حتی با آن تشکیل خانواده هم داده باشد، آن را از او بازپس می‌گیرم و به صاحب اصلی‌اش باز می گردانم، حتی اگر به قیمت فروپاشی خانواده او تمام شود.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید: آن چیزی که اسلام و مسلمانان را تهدید می‌کند این است که اختیار اموال مردم در دست کسانی قرار بگیرد که رعایت حقوق مردم را نمی‌کنند و اینها باعث نابودی اسلام و مسلمین خواهند شد.
وی افزود: امام باقر نیز فرموده: خدا گروهی از انسانها را که به بیت المال خیانت و حق مردم را به غارت می‌برند، لعنت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار