روزنامه ها و سران کشورهای مختلف به گونه های متفاوت به حمله وحشتناک در مرکز خرید مونیخِ آلمان واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۲۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 23 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت: به دنبال تیراندازی شب گذشته در یک مرکز خرید بزرگ در شهر مونیخ آلمان که 9 کشته بر جای گذاشت، جهان در وضع وخیمی قرار دارد. این فرد مسلح حتی به سمت کودکانی که بیرون رستوران بودند نیز تیراندازی کرد. با آغاز این تیراندازی، در ابتدا بیم آن وجود داشت که حادثه تروریستی دیگری مشابه حملات پاریس بوسیله گروه تروریستی داعش انجام شده باشد؛ اما گزارشها حاکی از آن است که مهاجم بر هویت آلمانی اش تأکید داشته و مدام فریاد می زد: "من آلمانی هستم."

روزنامه های آلمان، انگلیس و دیگر نقاط جهان به گونه های مختلف به این تیراندازی واکنش نشان دادند. حتی سران کشورهای مختلف نیز این حمله مسلحانه را محکوم کردند.

در آلمان، روزنامه بیلد: قتل عام در مونیخ

در انگلیس، روزنامه دیلی تلگراف: پس از تیراندازی در مرکز خرید مونیخ، افراد مرتبط تحت تعقیب قرار گرفتند

گاردین: اروپا بار دیگر با تیراندازی های مونیخ متعجب شد

دیلی میل: یک روز دیگر، شاید یک حمله تروریستی دیگر

تایمز: حمله تروریستی در مونیخ

ایندیپندنت: این حوادث چه زمانی پایان می یابد؟

سان: خشونت مسلحانه در یک مرکز خرید

دیلی اکسپرس: 16 نفر بر اثر تیراندازی در یک مرکز خرید مجروح شدند

اسپانیا، روزنامه ال پایس: تعدادی کشته در تیراندازی در مرکز خریدی در مونیخ

مقامات کشورهای مختلف جهان:

"یوآخیم گاوک،" رئیس جمهور آلمان: من به شدت از حمله مرگبار مونیخ متعجب شدم. قلب من با تمام قربانیان و کسانی که نگران و یا عزادار عزیزانشان بودند، همدردی می کند. من همچنین از همه کسانی که برای حفاظت از مردم و نجات جانشان تلاش کردند، قدردانی می کنم.

"بوریس جانسون،" وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت: من از حمله وحشتناک مونیخ شوکه و ناراحت شدم و با مجروحان و خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنم. ما آماده کمک به دوستان آلمانی خود هستیم. توصیه ما به اتباع انگلیسی آن محدوده این است که از خانه های خود خارج نشوند و به مشاوره مقامات توجه کنند.

"جرمی کوربین،" رهبر حزب کارگر انگلیس در حساب توییتر خود نوشت: اخباری شوکه کننده از مونیخ شنیدیم. هم اکنون فکر من پیش مردم این شهر است.

"نیکلا استرجن،" رهبر حزب ملی اسکاتلند در حساب توییتر خود نوشت: اخبار وحشتناکی از مونیخ شنیدیم. به فکر مردم آنجا و خدمات اورژانس هستم.

"تیم فارون،" رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس اعلام کرد: من با مردم مونیخ ابراز همدردی می کنم. انگلیس در کنار شما ایستاده است.

"امیلی تورن بری،" وزیر خارجه دولت سایه انگلیس اعلام کرد: ما با مردم مونیخ ابراز همدردی می کنیم و حمایت خود را از پلیس آلمان، نیروهای اطلاعات و خدمات اورژانس که با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند، اعلام کردیم. هر کس سعی داشته این جنایت را در حق مردان و زنان معمولی انجام دهد نمی تواند نام دیگری به جز شیطان داشته باشد.

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا: قلب های ما با زخمیان این حادثه است. آلمان یکی از متحدان نزدیک ماست؛ بنابراین از ارائه هر گونه کمک دریغ نمی کنیم.

"هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد: شرایط وحشتناک را در مونیخ دیدم. ما در کنار دوستانمان در آلمان ایستاده ایم تا عاملان این حادثه را به پای میز محاکمه بکشانیم.

"دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا گفت: برای همه کسانی که از حملات مونیخ آسیب دیده اند، دعا می کنیم. این حوادث دیگر نباید ادامه یابد. گسترش تروریسم بر شیوه زندگی همه مردم تأثیر گذاشته است و ما باید با همه توان تلاش کنیم این تهدیدها را از مرزهای خود دور کنیم.

"فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: این حمله تروریستی در مونیخ که تعداد زیادی کشته بر جای گذاشت، یک اقدام نفرت انگیز بود که هدف آن ایجاد ترس در آلمان است. آلمان مقاومت خواهد کرد. این کشور می تواند روی دوستی و همکاری فرانسه حساب کند.

"جاستین ترودو،" نخست وزیر کانادا گفت: این کشور در کنار آلمان خواهد ایستاد و با آنها همدردی خواهد کرد. دولت کانادا به دقت شرایط مونیخ را بررسی می کند. ما  با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنیم.

بر اثر تیراندازی شب گذشته در یک مرکز خرید در مونیخ آلمان 9 نفر کشته و 16 نفر مجروح شدند. گفته می شود فرد مهاجم یک جوان 18 ساله آلمانی- ایرانی بود که با شلیک به سر، خودکشی کرد. تاکنون انگیزه این تیرانداز به طور کامل مشخص نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار