معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اجرای دقیق پیوست فرهنگی گفت پیوست فرهنگی در پروژه‌های قزوین جدی‌تر گرفته شود.
کد خبر: ۲۶۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پیوست فرهنگی شامل همه تمهیداتی است که کاربست آنها می تواند مانع از بروز عوارض ناهنجار اجتماعی و فرهنگی در پروژه ها شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک بیمارستان نیاز دارد که تخت های بیماران در آن رو به قبله تعبیه شده باشد تا بیمارانی که توانایی های لازم را ندارند بتوانند در بستر نماز بخوانند و یا اینکه برای بیمارستان نمازخانه ساخته شود تا پرسنل، بیماران و همراهان آنها در نمازخانه، نماز بخوانند.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: با این حال چنانکه باید و شاید در پروژه های شهری به پیوست فرهنگی و ضرورت های آن توجه نمی شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه ای در رابطه با اجرای دقیق پیوست فرهنگی دارند از این رو لازم است پیوست فرهنگی در پروژه های قزوین جدی تر گرفته شود.

وی در تشریح اجرا نشدن دقیق و جامع پیوست فرهنگی گفت: یکی از مشکلات جدی ما در بحث اجرا نشدن دقیق و جامع پیوست فرهنگی این است که طراحان پروژه های شهری این پیوست را از ابتدای طراحی و مرحله تصمیم گیری در برنامه های خود لحاظ نمی کنند.

حجت الاسلام نظری افزود: موارد فراوانی برای این بی توجهی وجود دارد چنانکه طی سالیان اخیر شهرک ها و حتی شهرهای جدیدی ساخته شده است اما هرگز پوشش مسجد و اماکن مذهبی این اماکن جوابگوی جمعیت و نیازهای دینی مردم این مناطق نیست و یا در پروژه های درون شهری چون کتابخانه های عمومی، پاساژها، مراکز خرید و پارک ها محلی برای اقامه نماز تعبیه نمی شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در تشریح راهکارهای خروج پیوست فرهنگی از رکود طراحان پروژه های شهری بیان کرد: البته می توان پس از افتتاح و بهره برداری از پروژه ها باز هم پیوست فرهنگی را لحاظ کرد اما برای اجرای دقیق و جامع پیوست فرهنگی باید از همان ابتدا که پروژه تعریف می شود و هنوز وارد فاز اجرایی نشده است، دست به کار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار